Raskausbiadetes

Mikäli diabetes on hoidettavissa ruokavaliolla, ei sillä juurikaan ole vaikutusta varsinaisesti synnytyksen kulkuun. Synnytyksessä vauvan päähän laitetaan todennäköisemmin pinni, jolla saadaan sydänääniä seurattua tarkemmin, sydänääniä tarkkaillaan hieman tarkemmin. Napanuora suljetaan heti vauvan syntymän jälkeen ja syntymän jälkeen vauvan verensokereita seurataan vielä lapsivuodeosastollakin.
Mikäli äiti on käyttänyt raskauden aikana insuliinia on synnytyksen aikana usein sekä insuliini- että glukoosi-infuusio ja äidin verensokereita seurataan ahkerasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinya:
Mikäli diabetes on hoidettavissa ruokavaliolla, ei sillä juurikaan ole vaikutusta varsinaisesti synnytyksen kulkuun. Synnytyksessä vauvan päähän laitetaan todennäköisemmin pinni, jolla saadaan sydänääniä seurattua tarkemmin, sydänääniä tarkkaillaan hieman tarkemmin. Napanuora suljetaan heti vauvan syntymän jälkeen ja syntymän jälkeen vauvan verensokereita seurataan vielä lapsivuodeosastollakin.
Mikäli äiti on käyttänyt raskauden aikana insuliinia on synnytyksen aikana usein sekä insuliini- että glukoosi-infuusio ja äidin verensokereita seurataan ahkerasti.
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Olen tosinkin erimieltä kanssasi, koska tarkempi sydänäänten seuranta, etenkin pinnin avulla, vaikuttaa synnytykseen paljon.
 
mulla oli kans tytön päässä se pinni synnytyksen aikana, mut en mä tiiä, että miten se siihen synnytykseen vaikutti?! Ei ainakaan kukaan mitään sanonu. Mut voi olla, että en tehnyt mitään sellaista, joka oisi se pinni päässä kiellettyä. Varmaan silloin vaikuttaa, jos haluaa luomuna altaassa killua tms.
Raskausdiabetes ei mielestäni vaikuttanu synnytykseen, mutta pianhan sen tietää, kun nyk. raskaudessa ei ole diabetestä, että onko synnytys sit erilainen.
Vauvalta mitailtiin sit osastolla sokereita ja sitä piti kellon kanssa syöttää, olikohan 3h välein. Se oli aika rasittavaa ja lipsuinkin varmasti noissa syöttöväleissä, kun en raaskinut toista herättää. Mut ei ollu sokereissa ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tappuli:
mulla oli kans tytön päässä se pinni synnytyksen aikana, mut en mä tiiä, että miten se siihen synnytykseen vaikutti?! Ei ainakaan kukaan mitään sanonu. Mut voi olla, että en tehnyt mitään sellaista, joka oisi se pinni päässä kiellettyä. Varmaan silloin vaikuttaa, jos haluaa luomuna altaassa killua tms.
Just nimenomaan se ettei voi olla ammeessa/suihkussa ja muutenkin rajoittaa liikkumista. Ja vaatii kalvojen puhkaisun.. se taas itsessään voi johtaa puudutuksen tarpeeseen ja jopa vauvan hapen puutteeseen.
 
Mulla oli raskausdiabetes ja pojalla se pinni päässä synnytyksen aikana.Hyvä oli että oli,koska mulla ponnistaminen kesti 1,5 tuntia ja vauvan pulssi rupes nousemaan loppua kohden,joten imukupilla autettiin ulos sitten 3770 g:n nätti poika.
 
Mulla oli raskausdiabetes, mutta ei vaikuttanut synnytykseen mitenkään. Vauvalle ei laitettu mitään pinnejä tms. Ainoastaan synnytyksen jälkeen katsoivat pari päivää vauvan sokereita ja olis pitänyt imettää 4 tunnin välein, mutta luotin vauvan omaan tahtiin j arvot olivatkin erinomaiset.
 
ei mun mielestä.
itselläni r-diabetes insuliinillä ja sokerit taisivat mitata ennen synnytystä.
vauveli oli 3,240g käynnistettynä eli ei edes kovin iso vaikka insuliiniä meni paljon.

mitään pinnejä ei päähän laitettu vauvalle ainoastaan sokerit mitattiin 2pv:n ajan
 

Yhteistyössä