Raskausarpien syntymisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nilli

Vieras
Kaksi kysymystä:
1) Tuliko sulle raskausarpia tai jäikö nahka huomattavasti roikkumaan palautumisen jälkeenkin?
2) Jäikö sulle murrosiässä "raskausarpia" rintojen ja takamuksen nopeasta kasvusta?

Mietin vaan tässä, että liittyykö nää kaksi asiaa yhteen. Voiko oman mahansa kohtaloa siis mitenkään ennustaa? Mulla on näissä mun miniminirinnoissanikin murrosiän aikana syntyneitä "raskausarpia" ja mietin, et meinaako se automaattisesti sitä, et mun mahasta tulee tiikeriraitainen....

1. tuli. häpykarvoituksesta rintojen alapuolelle ja kylkiin asti, rasvasin kaakaovoilla (bodyshopin joku) ja tavallisilla päivittäin monta kertaa päivässä. arvet tuli vasta puolivälin jälkeen, kun sillon kasvo maha ihan yht äkkiä yllättäen jumalattomaks palloks :D oon 159cm pitkä ja lapsi oli 4kg.

2. ei tullut mitään.

Mulla on noita teini-iässä tulleita raskausarpia reisissä ja selässä. Nyt rv 35, tosi iso maha ja toistaiseksi ei näy arpia. Pelottaa, että tuleeko niitä vielä tässä lähiviikkoina.

1. Reisiin ja rintoihin. Maha säästyi arvilta. Maha on vielä järkky mut en tiedä saisko tota jumpalla miten paljon kiinteenmäksi(synnytyksestä 5kk)
2. Ihan muutamia

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
tuli teininä rintoihin ja lantioon, raskaudessa ei tullut yhtään.

No okei, ei tää mun teoria sit toimi. :D
Tuntuu, että voi mennä ihan kaikinpäin. Ei auta kuin toivoa parasta, joko silomahaa tai sit et raidat ois ees hienossa muodostelmassa...

Mulla näkyy edelleen reisissä ja pepussa raskausarvet, jotka tuli kai murrosiässä. Raskauden aikana niitä ei tullut ollenkaan, äidillä ja siskolla vähäisiä arpia, mutta en ole niitä oikeastaan koskaan nähnyt, olen vaan kysynyt, niitä ei siis erota.
Rintoihin mä sain säteettäisiä arpia, kun mulla tuli paljon maitoa ja on aika pienet rinnat normaalisti, mutta vauvan tultua niistä tuli semmoset isot ja kovat.

Luulen, että murroikäisenä saadut arvet eivät välttämättä ole yhteydessä, miten iho kestää raskauden. Joku on sanonut, että raskausarvet voivat olla hormoneista johtuvaa myös, ei pelkästä venytyksestä.

Mulla tuli murrosiässä rintoihin (nykyään g-kuppi) vähän arpia, mutta ovat haalenneet lähes olemattomiin. Raskausaikana tuli mahaan vaikka kuinka noita raskausarpia. Tyttö syntyi 12 päivää myöhässä niin vasta lasketun ajan jälkeen tuli raskausarpia myös navan yläpuolelle. sf-mitta oli koko raskauden ihan yläkäyrällä eli oli kait mulla sitten iso maha. Mahanahka ei varsinaisesti roiku, mutta ei se kyllä kauniskaan ole eikä ainakaan sileä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja a:
1. Murrosiästä on vaaleita raitoja rinnoissa ja kyljissä
2. Ei tullut raskausarpia :)

Minäkin luulin että liittyvät yhteen mutta ei!
Mulla myös näin ja lisätään vielä et oikeen uhmasin kohtaloa enkä rasvaillut masua raskauden aikana. =) Ja siltikään ei yhtään arpea.

1. Raskausaikana tuli vain vähän arpia rintoihin, vatsaan ei ollenkaan ,eikä nahka ole erityisen löysäkään. Mulla kuitenkin sellanen pömppö maha, ei siis vatsalihakset timmissä kunnossa

2. Teininä tuli raskausarpia reisiin, yläosaan.

1. ei tullut, nahka ei roiku ollenkaan

2. teininäkään ei tullut, vaikka rinnat kasvoivat nopeeta ja suoraan c-kuppiin, raskuksien jälkeen rinnat d-kuppia.

arvet riippuu ihmisen iholaadusta, eli onko iho kimmoisa ja joustava, mulla ilmeisesti nahka joustaa hyvin.

Yhteistyössä