Raskausarpia ehkäisevä voide

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Angelia

Vieras
Mitä rasvaa/voidetta ootte käyttäneet? Olen kuullut, että perusvoide kuten Aqvalan L auttaisi myös arpien ehkäisyssä. Itse olen rasvannut rintoja ja mahaa tähän mennessä Dermosilin E-vitamiinivoiteella. Vielä ei ole arpia tullut, mutta ehtiihän sitä, kun raskaus on vasta puolessa välissä ;)
Ja arpia kuulemma tulee jos ihotyyppi on niille altis, vaikka kuinka rasvailis, mutta haluaisin tietää erilaisia rasvoja mitkä vois olla hyviä. Menisin tälläviikolla ostamaan...

Body Shopissa on sellainen Cocoa Butter Moisturising Stick, joka on tosi kosteuttavaa ja siis lääpitään venyvälle iholle kuin dödö. Tarkoitettu nimenomaan raskausarpia ehkäisemään, mutta myös kyynärpäille yms.

Meillä perinnössä alttius raskausarville mutta itelle niitä ei vielä ole tullut vatsaan laisinkaan (rv33) ja mietin olisiko seurausta rasvaamisesta. Oon käyttänyt rasvaa joka on FADE OUT merkkinen ja tarkoitettu juuri raskausarpien ehkäisyyn. 125ml purkki maksoi muistaakseni 20e eli hintavaa mutta hyvää :) Purkki on juuri loppumassa eli kaksi menee jos päivittäin rasvaa. Epäilen että rasva on niin tehoavaa koska rintoihin on tullut hieman arpia mutta niitä en ole rasvannut (vasta kun arvet kerkesivät jo tulla)....

Arpia tulee jos on tullakseen,riippuu ihan ihosta.ite en ole rasvaillut pahemmin raskauksien aikana ja jopa kaksoset sain eikä tullut yhtään arpea.Saunan jälkeen joskus masua rasvasin..siinä kaikki.

Oon toisaalta sitä mieltä että jos paljon ihoa rasvaa,se menettää luontaisen kykynsä kosteuttaa itse itseään.Ja koska rasvaus vaikuttaa vain pintakerrokseen ei pelkällä ihon rasvauksella estetä syvällä tapahtuvia repeämiä.

Mutta jokainen tyylillään,mä en uskaltais kovin vahvoja aineita kroppaan ees laittaa,sillä ihostahan imeytyy vauvaan kaikki.
Perusvoide sellanen mitä uskaltaisin laittaa ja olen laittanutkin.

rv.llä 22

Ihan huoletta voi kyllä rasvailla, eiköhän pahemmat myrkyt saada esimerkiksi passiivisesta tupakoinnista ja autojen pakokaasuista. En nyt halua ketään loukata, mutta ihan oikeasti pikkuisen naurattaa katan kommentti kosteusvoiteiden vaaroista... Itse olen niin kriittinen suhteessa median välittämään tietoon, että täytyy olla vahvat perusteet väitteelle(perusteellinen tieteellinen tutkimus) ennen kuin "nielen"asian totena....

Sitten taas asiaan. Itse olen kovasti tykännyt Body Shopin kaakaostickistä ja itse koen sen auttaneen. Taipumus painon noustessa arpiin on suuri, mutta ensimmäisestä raskaudesta ei tullut arven arpea!

Ihosta ei todellakaan imeydy kaikki läpi. Jos näin olisi, niin kyllä tihkuisi kaikki kropasta ulos päin ihon läpi myös. Kosmetiikkaa valvotaan tosi tarkkaan eu:ssa ja suomen päässä mm tullilaboratorion puolesta. Kosmeettiset aineet eivät saa imeytyä ihon läpi, näin todetaan jo kosmetiikkadirektiivissä.

Itse selvisin kaksosraskaudesta ja sf-mitta 49cm:stä ilman arven arpea. Käytin weledan öljyä, mutta yksilöllistähän tuo on. Ystäväni oli yli puolet pienempi, mutta on tosi arpinen.

Itse en usko että rasvaus auttaa, arpia tulee jos on tullakseen. Minulle niitä ei ole tullut ja LA jo meni, rasvailin kyllä välillä jollakin voiteella, mutta huomasin että mitä enemmän rasvaa sitä enemmän se iho kuivuu. Olen hoikka, muttei sillä ole merkitystä, eikä sillä että saan herkästi muita arpia. Kaverini rasvasi nimenomaan arpiin tarkoitetuilla tuotteilla, ja sai kahdessa raskaudessa arpia.

Perusrasvaa voi kuitenkin käyttää, jos iho tuntuu kiristävältä.

Siis pokallako sanotte ettei ihosta imeydy verenkiertoon aineet??Miten esim tulehduskipulääkkeet salvoina ja voiteina on kielletty raskausaikana??

Juuri tehdyn tutkimuksen perusteella odotusaikana ei saisi värjätä hiuksiaan edes,sillä JOPA päänahasta imeytyy värjäyksessä käytetyt aineet verenkiertoon.

Iho on ihmisen suurin elin.
Vaan jokainen tavallaan,mutta aivan turha väittää etteikö ihosta imeytyisi aineita verenkiertoon.

Hauska tuo Saanan kommentti "jos ihosta imeytyisi verenkiertoon läpi aineet,tihkuisi myös kropasta ulos päin ihon läpi kaikki.." joo,ihan kuin kakka tulee suolesta ulos,voi se tulla myös takasin pytystä pyllyyn!!!
=) hih..

ei vaan,leikki leikkinä.

Raskausarpien syntyyn eivät mitkään rasvat vaikuta, koska repeämät tulevat ihonalaisiin kudoksiin. Repeämiset johtuvat yksiomaan omasta kudostyypistäsi ja siihen ei pysty vaikuttamaan mitenkään.

Käyttäkää rahanne hyödyllisemmin. Minä en ainakaan rahojani heitä kaivoon. Käytän ne mielummin tulevaan vauvaani.

Täällä yks arveton myös.Ja ihan lääkärin ohjeesta olen atooppista ihoani rasvannut perusvoiteilla.Sanoi että arpien ehkäisemiseksi ei ole mitään keinoa,paitsi koitta välttää liikalihoamista.

Mulle ei tullut kuin 8 kiloa ja se oli varmaan pelastus.sillä atooppinen iho on herkkä arville,murrosikäisenä sain arpia peffaan.

Ja todellakin,asiaa kata puhui,ehkä vähänsen liioitellusti mutta ihosta kyllä imeytyy verenkiertoon esim lääkeaineet,Hydrokortisonia käytän vain jos on pakko,mutta suositeltavaa välttää raskausaikana.

Esim selluliittivoiteita ei parane käyttää odotusaikana,ja ystäväni osti raskausarpivoidetta jossa ei suositeltu käyttöä raskausaikana..:Omituista!!

Minulla tuli raskausarpia jo teininä ihan järjettömästi pakaroihin ja reisiin vaikka en edes kummemmin lihonut. Pelkäsin että raskaudessa mahanahkani repeilee ihan kokonaan, muttei ENSIMMÄISTÄKÄÄN arpea tullut. En käsitä tätä oikein itsekään, olisiko joku hormonaalinen juttu. Toiseen rintaan taasen tuli pari arpea vaikkeivät ne todellakaan niin paljoa kasvaneet;)

Rasvannut olen itseäni aina. Eli ei mitään logiikkaa tunnu olevan tässä asiassa ainakaan meikäläisen kohdalla;)

Alkuperäinen kirjoittaja malla-:
Esim selluliittivoiteita ei parane käyttää odotusaikana,ja ystäväni osti raskausarpivoidetta jossa ei suositeltu käyttöä raskausaikana..:Omituista!!

Raskausarpivoiden on tarkoitettukin jo syntyneille arville siis raskauden jälkeen, mutta nuo raskauden ajan hoitovoiteet ja öljyt kuten weledalla ovat ennaltaehkäisyyn.

juu, selluliittivoidetta ei kannata käyttää, koska pistää kaikki huonot kuona-aine jäämät liikkeelle ja ne voivat imeytyä istukan kautta sikiöön. niitä ei myöskään suositella imetyksenkään aikana vielä kuten ei voimakasta laihdutuskuuriakaan, koska kuona-aineet voivat imeytyä äidinmaitoon.

Kata..:lle

etkös itse keuhkonnut, että ihosta menee kaikki läpi? samalla tavoin saivartelin minäkin, että jos menisi kaikki läpi, niin kyllä sieltä tihkuisi kudosnesteet, veret ym läpi toiseenkin suuntaan. Eli ihosta ei mene KAIKKI läpi verenkiertoon, väännettäköön kommenttini nyt vielä rautalangasta. Sen verran sentään mäkin tajuan, että lääkkeet sinne imeytyy, mutta keskustelun aiheena olikin raskausarpivoiteet, jotka ovat kosmeettisia tuotteita.

Mullakaan ei tullut yhtään arpea vaikka maha oli aikamoinen enkä mitään rasvoja käyttänyt. Suihkussa käydessä pesin kyllä Dovella jossa on mukana kosteusvoide. Takapuoleen kyllä murrosiässä tuli hirveät arvet eli en tiedä mistä johtui ettei nyt tullut. Jotain hormonaalisia juttuja varmaan ja en oikein jaksa uskoa että pintaihon rasvaaminen vaikuttaa arpien syntyyn...Ne tulee jos on tullakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Angelia:
Mitä rasvaa/voidetta ootte käyttäneet? Olen kuullut, että perusvoide kuten Aqvalan L auttaisi myös arpien ehkäisyssä. Itse olen rasvannut rintoja ja mahaa tähän mennessä Dermosilin E-vitamiinivoiteella. Vielä ei ole arpia tullut, mutta ehtiihän sitä, kun raskaus on vasta puolessa välissä ;)
Ja arpia kuulemma tulee jos ihotyyppi on niille altis, vaikka kuinka rasvailis, mutta haluaisin tietää erilaisia rasvoja mitkä vois olla hyviä. Menisin tälläviikolla ostamaan...

Kyllähän se on niin, että hoidettu iho kestää paremmin niin ulkoiset kuin sisäisetkin rasitteet. Lihominen ja raskaus venyttävät ihoa sisältäpäin ja jos iho on hyvässä kunnossa kestää se tämän rasituksen paremmin. Ihmeitä ei mikään rasva kuitenkaan tee. Meistä jokainen on erilainen. Perusvoiteet ovat hyviä ja jos on kovin kuiva iho kannattaa ostaa jotain erittäin kuivan ihon rasvaa. Itse olen käyttänyt kahta eri rasvaa: Biothermin raskausarpiin käytettävää voidetta l. sitä aletaan laittaa 4kk jälkeen reisiin, pakaroihin, vatsaan ja rintoihin. Käytetään myös synnytyksen jälkeen. Toinen rasva mitä käytin sitä ennen oli Doven erittäin kuivalle iholle tarkoitettu rasva. Kun rasvaa hieroo kehoonsa paranee myös pintaverenkierto ja vatsan silittelynhän on sanottu myös rauhoittavan sikiötä.

Alkuperäinen kirjoittaja arveton:
Raskausarpien syntyyn eivät mitkään rasvat vaikuta, koska repeämät tulevat ihonalaisiin kudoksiin. Repeämiset johtuvat yksiomaan omasta kudostyypistäsi ja siihen ei pysty vaikuttamaan mitenkään.

Pitää täysin paikkansa. Kudostyyppi on ainoa asia joka vaikuttaa arpien muodostumiseen. Ihon kunnolla, kosteudella tai rasvailulla ei ole mitään vaikutusta asiaan. Toki saa itseään hemmotella rasvailemalla, ja jos iho kuivuu tai kutisee, tietysti rasvaus auttaa siihen. Arvet kuitenkin tulevat jos ovat tullakseen.

Ihan samahan se on "ryppyvoiteiden" kanssa. Oikeasti ei ole olemassa ryppyjä estävää tai silottavaa tuotetta, ainoastaan tuotteita, jotka voivat parantaa ihon kuntoa niin että ryoyt eivät enää näytä niin syviltä. Mutta meitä naisia on näissä ulkonäköasioissa helppo huijata :)

Menossa rv 35+5 eikä arven arpea. Olen rasvaillut normaaleilla vartalovoiteilla. Aikoinaan minulle kyllä tuli raskausarpia lihoessani muuten, mutta nyt raskauden aikana ei ainakaan ole vielä tullut ensimmäistäkään. :)

Samaa aikaa oltiin ystäväni kanssa raskaana. Hän käytti ison summan voiteisiin ja rasvoihin, ei siinä mitään sillä mukavahan sitä masua on hieroa, mutta arpia hälle tuli kyllä hirmuisesti. Itelläni oli käytössä erilaisia perusrasvoja, ja niitäkin jotta maha ei olisi kutissut ja niillä sai miehen houkuteltua hieromaan muualtakin kuin mahan alueelta. Kummallista mutta sain isomman mahan mutta en yhtään arpea. Olen miettinyt että voiko arpien syntyyn vaikuttaa jos on hiukan makkaraa valmiiksi vyötäröllä tai onko laiheliini?

niitä tulee jos tulee, esikoista odottaessani käytin kaikkea mahdollista mikä voisi auttaa ja niin luulin välttyväni! laskettuna ei ollut yhtä ainutta arpea mutta mutta kun raskaus meni kaksi viikkoa yli niin voi että maha oli kun haulikolla reikiä täyteen ammuttu siinä vaiheessa kun tuli lähtö sairaalaan!! toisesta ei uusia yhtään tullut mutta vanhat antoi vissiin vähän myöden!

Yhteistyössä