raskausarpi-voidetta?

Köyhäle kallis ja muille saman hintanen! Vichyllä on hyvä ja samoin Galenic, jota itse käytän. Jälkimmäinen maksaa noin 24e ja 150 ml ja on riittoisa. Molempia saa apteekista. Kahdella tuubilla rasvailee hyvin koko raskaus ajan, niin ei minusta ole kallis, menee sitä turhempankin. Eikä arven arpea tullut esikon aikanakaan ja luotan ettei tule nytkään. Toki voi rasvailla vaikka ruokaöljyllä jos siltä tuntuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuurakeiju:
Köyhäle kallis ja muille saman hintanen! Vichyllä on hyvä ja samoin Galenic, jota itse käytän. Jälkimmäinen maksaa noin 24e ja 150 ml ja on riittoisa. Molempia saa apteekista. Kahdella tuubilla rasvailee hyvin koko raskaus ajan, niin ei minusta ole kallis, menee sitä turhempankin. Eikä arven arpea tullut esikon aikanakaan ja luotan ettei tule nytkään. Toki voi rasvailla vaikka ruokaöljyllä jos siltä tuntuu :)
jaa, no hyvä että sulla on parempi elintaso sitten, jos toi ei kerta oo paljon pikku purkista...ja ei tosiaan riitä kaks purkkia koko raskauteen, mulla oli sitä vichyä 2 kertaa ja sitten vielä yks ulkomailta tuotu litku...niit arpia kun tulee muaallekin kuin mahaan, niin täytyy rasvata vähän sielt sun täältä. Ja alotiin vielä aiemmmin kuin suositellut alk 4. raskauskuukaus
 
Täällä eräs erittäin raskausarpiherkkä rouva :wave: Arpia oli jo ennen raskautta lihomisista ja laihtumisista. Olen kuullut paljon hyvää Clarinsin öljystä, jota en voinut itse käyttää kun en siedä sen tuoksua (jota suurin osa ihmisistä pitää miellyttävänä). Käytin raskausajan ainakin Biothermin voidetta ja jotain BodyShopin täyteläistä vartalovoidetta.

Arpia tuli rintoihin niin, että paukkui. Oikeastaan ainoa voide, jota voin lämpimästi suositella on Kanebon kaula&tissivoide. Aivan loistava B) Käytin imetyksen jälkeen. Tulipunaiset arvet, jotka olivat loistaneet jo ennen raskautta hävisivät kahdessa viikossa ja rintojen iho napakoitui huomattavasti vaikka koko pieneni nopeaa vauhtia imetyksen loputtua. Voide ei lupaa raskausarpiin yhtään mitään, mutta itse tulin siiihen tulokseen, että se pitäisi saada äitiyspakkaukseen. :D
 
Kelocote auttaa ainakin tavallisiin arpii. Vaalentaa leikkausarpia jne. Kai voisi auttaa tähänkin vaivaan, mutta vähän kalliiksi tulee.

Ei miusta raskausarvet ole edes kamalia. Siis myöhemmin, raskausaikana ne on, mutta vaalenevat itsestäänkin ajan myötä.
 
Mulle tuli kauheasti raskausarpia, mutta en huomannut niitä ennenkuin oli liian myöhäistä, kun ne tuli vauvamasun "alle". Yks kerta loppuraskaudessa sitten huomasin peilistä, että jessus mitkä hirveät arvet siellä on!!

Ehdin niitä jo surkutella, mutta sitten hätäsektion seurauksena tulikin karsea punaista paksuuntunutta arpikudosta kehittänyt pystyarpi keskelle vatsaa, navasta karvoihin saakka. Aargh :headwall: Raskausarvet sen rinnalla kalpenee. Mutta jos ei olis tuota mega-arpea pilaamassa bikini-lookia, tekisin kyllä kaikkeni jatkossa uusien raskausarpien ehkäisemiseksi.
 
konsti minulla: ApoBasen punainen rasvapurkki apteekista. Iso pumpattava purkki riitti minun koko kaksi raskautta alusta loppuun. Joka ikinen ilta rasvasin reidet ja vatsan ja kyljet tällä rasvaisella voiteella, mutta YHTÄKÄÄN raskausarpea ei tullut :heart: kummastakaan raskaudestani. Voin todellakin suositella! :heart:
 
Bom
Suosittelen Palmer's:in voidetta Palmer's Organics Cocoa Butter Massage Lotion for Stretch Marks. Maksaa noin 16,00 250 ml pumppupullo. Itselläni meni 2 v sitten pari pulloa ja raskausarpia ei tullut. Voi olla, ettei olisi muutenkaan tullut.
 

Yhteistyössä