Tervetuloa vain
Pihlamaria,
Sef,
Pirpana ja
Tavia, sekä Vanillapuu "jatkamaan" (vaikka minä en siihen vanhaan pinoon tainnut ehtiä kertaakaan kirjoittaa, lukenut kyllä olen ahkerasti)!
Missäs muuten aapee eli
Daizz luuraa? Onhan teillä kaikki hyvin? Sinä ja
NullPoints olettekin tuttuja tuolta meidän joulukuisten pinosta =).
Isot onnittelut
Eemalle hyvästä sokerituloksesta! Kiitos myös kommentista rasvakysymykseen. Minun saamassani ohjevihkossa sanottiin vain, että rasva ei vaikuttaisi verensokeriin suoraan vaan siten, että heikentää insuliinintuotantoa entisestään (jolloin ainakin pitempään käytettynä alkaa vaikuttaa verensokeria kohottavasti). Mutta hyvä tietää, että se voi noin vaikuttaa heti syömisen jälkeenkin. No, rasva ei olekaan mulla onneksi ongelma, käytän sitä varsin vähän. Enemmän murhe on makeanhimo, ja kaikkein suurin ongelma tämä jatkuvasti kalvava nälkä!
Toivottavasti
Sef on jo saanut selvyyttä omaan tilanteeseensa; luulisi ainakin että saat mittarin kun polille sut laittoivat eikä vain pelkkää neuvolaseurantaa.
Pirpanalle :hug: esikoisen odotuksen tapahtumista! Hirveitä asioita sellaiset. Onneksi toisen kanssa meni kaikki hyvin ja varmasti nytkin!
Lohdullista kuulla
Vanillapuu, että sulla on jo kolmas insuliinihoitoinen raskaus ja kaikki mennyt aina hyvin! Sitä jotenkin säikähti niin hirveästi yhtäkkiä pamahtanutta "leimaa" että tässä jo olen miettinyt kaikkea sellaistakin, että jääkö viimeiseksi raskaudeksi ym. No, itse asiassa melko todennäköisesti kyllä jää, tosin ihan muista syistä kuin sokerin takia. Mutta eihän sitä koskaan pitäisi vannoa!
(.) Tulis nyt se mun sokerimittarini... Haluaisin ehtiä hyötyä siitä kunnolla lähiviikot, koska mulla on synnytystapa-arvio tulossa ä-polilla 26.11. ja ajattelin sitä ennen vielä käydä paastosokerimittauksessa, jotta saan senkin tuloksen korttiin ylös ennen sairaalavisiittiä. Olisi sitten näyttää kaksi ok arvoa siellä sen reisille menneen rasituksen päälle. Ainakin toivon, että tää dieetti puree vielä niilläkin viikoilla ja paastomittaus olisi ok.
Ymmärrän kyllä niitäkin, joita mittailu ahdistaa, vaikka itse tuskin maltan odottaa että pääsisin sitä tekemään. Mullahan tämä on ihan vapaaehtoista, muuta virallista seurantaa ei ole kuin paastosokerin mittaus kerran kuussa arvauskeskuksen labrassa. Mutta sellaisille, joilla koko ajan huohotetaan niskaan ja jotka joutuvat koko ajan pitämään tosi tarkkaa kirjaa joka ainoasta lukemasta, on varmasti aika ikävää. Kun jos jostain yhdestäkin satunnaisesta ylityksestä tulee narinaa tms. Juu, tärkeästä asiasta on tietenkin kyse eli vauvan hyvinvoinnista, mutta tajusitte varmaan pointin
NullPointsille vielä hatunnosto, ainakin minun mielestäni teit oikein kun suhtauduit jämäkästi. On täysin totta, että niissä rasituksissa on ihan hyödytöntä juoksuttaa ihmisiä jos ei ole annettu kunnon ohjeita ruokavalioon ja/tai ei ole mitään muuta seurantaa. Tuolla joulukuisten pinossa yhdellekin, jolla oli joku arvo ollut koholla, oli annettu neuvolasta ohjeeksi just tasan tuo lautasmalli eikä sitten mitään muuta

. Hyvä yleisohjehan se on ruokailuun, mutta ei riitä rd:n hoitoon - mistä sitä muuten osaa olla syömättä liikaa hiilareita kertarykäyksellä jne.
Oolrait - tilaa muillekin =)
Grynna 33+0