raskausajandiabetes ja laskevat arvot

Hei, kyselisin vähän onko muilla näin..?
Odotan nyt kolmatta lasta, oon kohta 26v.
Olen reilusti ylipainoinen ja aiemmissa raskauksissa ollut diabetes.
Tosin lievänä vain, ei isompia seuraumuksia, kotiseurantaa viikon verran ja normi äitiyspolikäynti, missä kaikki lääkärin mukaan hyvin.

Mutta siis tämä varsinainen ongelma:
sokerirasituksessa arvot oli 5,6-5,4-5,5.
Eli paasto ylittyi 0,1 ja jouduin sitten taas 6 päivän kotiseurantaan.
Niin kuin aiemmissa raskauksissa niin nytkin mulla verensokeri laskee melko usein syömisen jälkeen. Siis jos ennen syöntiä sokeriarvo 5,8 niin tunnin päästä onkin 5,3????

Kertokaa onko muilla näin????
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t857045,300
Vinkkinä että tuolla on meitä muitakin rd-odottajia joten sekaan vain... Ja sit varsinaiseen kysymykseen...
Eli mittaatko minkä ajan kuluttua syömisestä tuon ruoan jälkeisen arvon?
Mun ite pitää mitata 1/2 h arvo syönnistä, koska se arvo mulla pomppaa liian korkealle herkästi. Jos olen mitannut vasta tunnin päästä ruokailusta niin monesti mulla on se arvo jo tippunut tosi alas (lähelle 5:tä ). Tämän mulle selitettiin johtuvan siitä et rd:ssä kun on insuliinin tuotanto liian hitaalla ja verensokeri kerkee heilahtaa nopeasti liian korkealle ja sitten kun insuliinin tuotanto herää toimimaan niin se tiputtaa sen arvon alas.

En tiedä saiko tosta mun sepostuksesta taas mitään selvää, mut yritystä ei laiteta ;)

Kojo
 
kiitti. kävinki jo tota pinoa lueskelemassa, mutta siellä ei moista tullut esiin niin sillä kysyin erikseen. :)
Mulla on ohje mitata ennen syömistä ja 1h sen jälkeen.
Eli syömään alkaessa välillä yli suositusarvon eli sen 5,5 ja sitten putoo alle sen vaikka se 1h jälkeen arvon täytyy olla alle sen 7,8 niin mulla se on silloin vähemmän kuin paastoverensokeri.
Äääh, ompas tätä kyllä niiiiin vaikea selittää kirjottamalla.... :headwall:
 

Yhteistyössä