Raskausajan vuodoista kysymys.

Mulla alkoi rv 7 töhnävuoto. Hyvin satunnaista, sellaista jojoista rusehtavaa mönjää.

rv 8 kävin lekurissa kun olin varma, että on kesken. Edellinen oli samoilla viikoilla kesken ja alkoi vuodolla. Oli syke ja sikiö.

Nyt on rv 10 ja aina vaan jatkuu. Ja esim tänään on ihan tullut niin, että pikkuhousunsuojakin on ruskea. Eli lievästi lisääntyy.

Kaksi aiempaa raskautta on ollut tyystin ilman vuotoa, että vähän mietityttää.. Loppuukohan vuodot vai raskaus?

Onko kellään kokemuksia?
 
Mulla oli kaksi keskenmenoa, kun jälleen tärppäsi ja alkuraskaudesta oli tuon tyyppistä vuotoa. Vaadin sairausloman. Lääkäri sanoi, että jos sikiö tulee kesken, se myös tulee. Sille ei voi mitään. vaadin silti sairasloman, sillä tein todella fyysisesti raskasta työtä. Ajattelin, etten ainakaan myötävaikuta keskenmenoa. Jos menee sairaslomalla kesken, ei tule jossiteltua.
Korostan sanaa vaadin. Arvostettu gynekologi ei olisi minulle sitä omin ehdoin kirjoittanut em. perustein: jos tulee kesken, se tulee, on ihan sama onko sairaslomalla vai ei. Mutta gynekologille ei auennut, millainen työpäivä mulla oli ja millainen orjan osa kotitöiden suhteen kotona.
Sain sairasloman, makasin kotona, vein esikon hoitoon, raskaus jatkui loppuun asti sittemmin ilman vuotoa, syntyi ajallaan terve lapsi.

Käy lääkärissä ja vaadi sairasloma.
 
SusSoo
Woodoo :wave: Mulla alkoi viimeisimmässä raskaudessa tuhruvuoto noin rv7. Kävin yksityisellä ultrassa rv8, koska eivät neuvolassa olisi ultranneet. Löytyi viikkoihin nähden oikeankokoinen vauvanalku. Viikko oli ilman vuotoja. Tuhruvuoto alkoi jälleen ja jatkui. Välillä pidin sidettäkin, mutta yleensä vuotoa oli vain silloin kun kävi "isommalla asialla" vessassa. Np-ultrassa rv14 todettiin eloton masuasukki, jonka kehitys oli loppunut rv9.

Tuota edellisessä raskaudessa mulla oli ilmeisesti ns. kiinnittymisvuotoa, niin kuin juuri nytkin alkaneessa raskaudessa. Ne raskaudet, joissa ei ole ollut pahoinvointia tai väsymystä, ovat menneet itselläni kesken.

Toivon, että sinulla on vain harmitonta vuotoa ja kaikki menee hyvin loppuun asti! Jää ihmeessä sairaslomalle lepäilemään. Itse en sitä muutaman kuukauden takaisessa raskaudessa tehnyt, vaan sinnittelin vuotojen ja tuhrujen kanssa töissä. Siitä viisaampana aion jatkossa lepäillä aina tarvittaessa.
 
Mulla ollut joka raskaudessa alussa vuotoa. Juuri kuvaamasi kaltaista. Välillä ihan vertakin. Aina tullut kohdunsuulta. Mulla ilmeisesti haavauma siellä, joka aina rupeaa vuotelemaan raskauden alkaessa. Kuitenkin loppunut aina raskauden edetessä. Joka kerta olen alkuraskauden ultrassa käynyt ja kaiken todettu olevan kunnossa. Eli ainakin minulla ollut vaaratonta. Toivottavasti sinullakin :) .

kuudenmutsi rv5-6+?
 

Yhteistyössä