Raskausajan vitamiinit vs. tavalliset vitamiinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyyhän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyyhän

Vieras
Mitä vitamiineja olette syöneet raskauden/imetyksen aikana? Oletteko syöneet raskausvitamiineja vai tehneet "tavis" vitamiineista jonkun kombon? :) noi raskausajan vitamiinit on aika hinnakkaita verrattuna tavallisiin, mitä kattelin.

Täällä raskaus toiveissa, ja imetän vielä esikoistakin... jotain kai pitäis alkaa nappailemaan.

Tavallisiakin voi syödä kunhan katsoo että niissä ei ole a-vitamiinia(tosi monissa on). A-vitamiini on raskausaikana kielletty.

Ite oon syöny b-itamiinia josta saa sen foolihapon, lisäksi kalkki-d:tä ja raskauden puolivälistä lisäksi rautaa. Kalkkilisääkäänhän eitartte jos käyttää maitotuotteita tarpeeksi. Ainoat 'pakolliset' on d-vitamiini ja foolihappo

Niissä kalliissa raskausvitamiineissa ei oo mitään muuta kun ihan vähän kaikkea, liian vähän rautaa, liian vähän d-vitamiinia ja foolihappoakin saa enemmän ihan oikeista foolihappovitamiineista. Tärkein on mun mielestä b-vitamiinit eli/ja foolihappo, rauta ja jos on raudanpuute niin rauta. Itse söin b-vitamiinilisää, d-vitamiineja ja rautaa.
Halvemmaks tulee sitäpaitsi, kun ostaa noi purkit mistä riittää pitkäks aikaa.

Yhteistyössä