Raskausajan vaivoja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vr

Vieras
Rv 25 menossa ja mulla on tässä kolmena päivänä iskenyt ihan yhtäkkiä ihan kaamea kuolemanväsymys. Niin kova väsymys, että olen meinannut nukahtaa rattiin ja jalat ja muutkaan raajat ei oikein ole toiminut.
Verenpaine ollut joka neuvolakerralla ihanteellinen about 115/70 (tai ihanteelliseksi terkka sitä sanoi), hemoglobiini 137 kuukausi sitten mitattuna ja muutenkin on ollut todella hyvä olo eikä ole minkäänlaisia vaivoja ja ongelmia ollut.
Nyt vain huolestuin, kun väsymys on todella kolmena päivänä iskenyt niin lujaa, että ensin on ollut pirun heikko olo, todella ärtynyt olo ja loppujen lopuksi olen vain kaatunut sänkyyn ja yrittänyt nukkua. MUTTA, en saa unta! En saa yksinkertaisesti nukahdettua. Viime yönä nukuin ehkä 2 tuntia ja aamulla olin todella väsynyt kun piti muksun kanssa nousta 6.30 ja meninkin päikkäreille 12.30 koska olin todella väsynyt, mutta en saanut nukahdettua.
Kuitenkin maattuani 1,5 tuntia olin taas kuin eri ihminen ja paljon pirteämpi.
Voiko siis olla van normaalia uupumista vai onko hemoglobiini laskenut vai onko mehd. verenpaine laskenut?
Kokemuksia?

Mulla on ollut nyt muutama päivä kans kauhea väsymys...Aloitin vitamiinien syönnin n. neljä päivää sitten ja sen jälkeen on väsyttänyt ihan hitsisti koko ajan. Rv 21.

Oon syöny koko raskausajan vitamiineja vähän niinkuin varmuuden vuoksi, koska en luota siihen, että saan kaikkea ruuasta jota syön.. Ainut mikä vitamiinivalmisteesta puuttuu on rauta, koska Hb ollut niin hyvä.. Tarttis varmaan mittauttaa se...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Taitaa kuulua noilla viikoilla jossain määrin asiaankin. Mutta mites sokerit? Jos ne heittelee, niin voi olla väsynyt ja ärtynyt ja huonovointinen...

Niin.. no se on se yks mikä huolettaa kans. Oon menossa maanantaina sokerirasituskokeeseen et siellä se sit selvii. Äidillä on 1 tyypin diabetes, sen takia olen menossa.. Nytkin yhtäkkiä sellanen olo, etten näe kunnolla ja alkaa kaikki taas ärsyttää.. vaikka söin n. tunti sitten.
Ja syön tosi terveellisesti ja verensokeri laskee tosi nopeesti silti.. en ymmärrä, tää vitutus huolestuttaa kaikkein eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Taitaa kuulua noilla viikoilla jossain määrin asiaankin. Mutta mites sokerit? Jos ne heittelee, niin voi olla väsynyt ja ärtynyt ja huonovointinen...

Niin.. no se on se yks mikä huolettaa kans. Oon menossa maanantaina sokerirasituskokeeseen et siellä se sit selvii. Äidillä on 1 tyypin diabetes, sen takia olen menossa.. Nytkin yhtäkkiä sellanen olo, etten näe kunnolla ja alkaa kaikki taas ärsyttää.. vaikka söin n. tunti sitten.
Ja syön tosi terveellisesti ja verensokeri laskee tosi nopeesti silti.. en ymmärrä, tää vitutus huolestuttaa kaikkein eniten.

Tsemppiä! Maanantainahan se selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tsemppiä! Maanantainahan se selviää.

Niin... Nää näkövaivatkaan ei taida olla ihan normaaleja.. tai sit vaan ylireagoin, kun nyt vasta tulee minkäänlaista vaivaa tänä raskausaikana.. huolettaa vaan töissä jaksaminen kun vanhainkodissa olen ja huomennaki tarttis töihin lähteä ja jos iskee samanlainen väsymys kun nyt kolmena päivänä, niin ei tule työnteosta mitään!

Yhteistyössä