Raskausajan pahoinvointi

Tästä on joskus olluki keskustelua, mutta kysyn uuestaan:

Kenellä on ollut pahoinvointia muulloinkin ko aamusin?

Testaamaan en oo vielä ehtiny, mutta vajaan viikon verran on aivan armotonta kuvotusta ja oksentanuki oon. Ongelmana on vaan se, että pahaa oloa on ainoastaan päivällä, iltapäivällä, illalla tai jopa yöllä - vaan ei aamulla!

Ajattelin että annan rauhassa viikkojen vieriä ennenko testaan, hermoilen niin kauheasti (yksi km takana -09) jo muutenkin. Nyt ko pahoinvointi on tullut (mitä ei viimeksi ollu ollenkaan) niin olis kiva tietää muiden kokemuksia.

Ja jos joku tietää vatsataudin joka oireilee vaan silloin tällöin ja kestää pitkään, ilmoita toki. :xmas:

Kyllä mulla oli just noin.

Aamupahoinvointia ei koskaan. Pahoinvointi alkoi nostaa päätään siinä iltapäivällä, pahimmillaan oli klo 18-21 välisen ajan, kunnes pääsi nukkumaan. Mutta aamuöisin heräilin pahaan oloon.

Kyllä mulla oli just noin.

Aamupahoinvointia ei koskaan. Pahoinvointi alkoi nostaa päätään siinä iltapäivällä, pahimmillaan oli klo 18-21 välisen ajan, kunnes pääsi nukkumaan. Mutta aamuöisin heräilin pahaan oloon.
Just tuota! Varsinki jos ruokailu myöhästyy eli vatsa pääsee tyhjäksi, heti alkaa kuvotus ja kestää. Yöllä oon oksentanukin.

Toisaalta jos aattelee niin hyväkin tää on, jos ois aamusin paha olo ni opiskelut kärsis pahemman kerran.

äiti 2,5 kk
mulla oli ihan kokoajan paha olo ekat pari kuukautta... pahaan oloon auttoi vaan syöminen ja sit oli ihan ok olla kun söin lämpimän ruuan 2 tunnin välein... oli vaan kova keksiminen et mikä se ruoka aina olis mitä pysty ees kuvittelemaan syövänsä kun ällötys oli sitä luokkaa et tuntu ettei mitään sais alas, mut kun ties et se helpottaa kun syö niin oli vaan keksittävä joku helposti nieltävä vähemmän ällötys ja vedettävä pieninä annoksina tasasella 2 tunnin välillä niin elämä oli ihan ok, paitsi väsytti ihan sikana...

Voipi olla että hätäilin turhaan, laskurin mukaan ois vasta nipinnapin neljäs raskausviikko menossa, mahtaa olla vähän liian aikaista raskauspahoinvointiin. :ashamed:

Totuus selviää luultavasti muutaman viikon päästä ko hyövää jo testataki.
Kiitos kaikille vastanneille!

Mulla on ollu lähinnä vain syönnin yhteydessä, pahimpana aamulla, iltapäivä helpompi ja ilta kaikista helpoin, mutta iltapalallakin on saattanu oksetustunne tulla. Nälkäisenä olo huono, mut ei varsinaisesti pahoinvointia, kuitenki jos pahimman nälän aikaan menee syömään tulee herkemmin oksetustunne, joten pitää ennakoida tai odottaa pahimman nälän ohi.

Viimeksi muokattu:
"kaijaK"
Minulla HIRVEÄ pahoinvointi viikolta 6 viikolle 39+3 :p Yöks. Pahin piikki oli n klo 10-22. Yöllä ja heti aamusta ei siis oksettanut. Muuten aikalailla kokoajan ja RAJUSTI. Sairaalassakin jouduin käymään nesteytyksessä muutamia päiviä kerrallaan :(

Mikään ei mulla auttanut. Tsemppiä!

Mulla on tässä raskaudessa alkanut pahoinvointi vasta lounasaikaan ja kestää iltaan asti.
On aamuisinkin välillä hieman yököttänyt, mutta päivällä pahenee selvästi, varsinkin jos on pidempi aika edellisestä ruokailusta.

Yhteistyössä