Raskausajan diabetes = diabetes myöhemmässä elämässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain

Vieras
Minulla oli raskausajan diabetes ja kiinnostaisi tietää, onko tuo verrannollinen sairastumiseen myöhemmin diabetekseen? Itselläni vielä on pysynyt pois tuo sairaus.

Kyllähän se lisää riskiä sairastua myöhemmin 2 tyypin diabetekseen, mutta paljon vaikuttaa myös elintavat ja perimä. Tuosta riskin lisääntymisestä on tehty paljon tutkimuksiakin, mutta niissä vaihtelee kyllä hurjasti nuo riskiprosentit.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Minulla oli raskausajan diabetes ja kiinnostaisi tietää, onko tuo verrannollinen sairastumiseen myöhemmin diabetekseen? Itselläni vielä on pysynyt pois tuo sairaus.

raskausdiabeetikolla on kaksinkertainen riski sairastua myöhemmin elämässään tyypin 2 diabetekseen. Mutta nou hätä, elämäntapamuutoksilla sen pystyy estämään.

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu:
mulla oli ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes..mutta ei ole enään

niin sulla ei ole enää RASKAUSdiabetesta, mutta riski sairastua tuohon tyypin 2 diabetekseen on "tavalliseen pulliaiseen" verrattuna 50 % suuremp!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:

Kyllä se lisää riskiä. Minullakin oli kolmennessa raskaudessa sokeriarvot koholla, ja diabeteshoitaja kehotti mittaamaan verensokerin kerran vuodessa.

Yhteistyössä