Raskausajan diabeteksesta ja herkuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

g

Vieras
Mul on lievä rd, eli paasto oli vaan koholla rasituksessa. Kotimittauksissa kaikki ok. Söinpä mitä tahansa niin arvot pysyy hyvin rajoissa. Mietinkin tässä että jos mä syön herkkuja kerralla oikein kunnolla ja tunnin päästä arvo on tyyliin 5,8-6 niin kasvattaakohan tää vauvaa silti? Kellään kokemusta/tietoa? Ja en siis syö herkkulasteja päivittäin, vain herkkupäivänä.

Kaikkihan sitä vauvaa kasvattaa.. Ei tuo arvo vielä mitenkään rityisen korkea taida edes olla. Itselläni oli joitakin viikkoja arvot 13-14 ja insuliineillakin välillä nousi reippaasti yli rajojen. Vauva oli kyllä ihan samaa kokoluokkaa kuin siskonsakin, eli kolmen kilon kieppeillä.. Ei tarvitse hysteerisenä pelätä satunnaista herkuttelua (tosin joku ammatti-ihminen todennäköisesti on tästä eri mieltä. Sain kerran hurjat haukut kun olin juonut kaakaota.. :snotty: )

Ruuan jälkeinen 5,8-6 ei todellakaan ole korkea! Se tunnin rajahan on 7,8 (ainakin taysissa). Mulle ainakin sanottiin että jos sokerit pysyy kurissa niin silloin vauvan ei pitäisi kasvaa. Ja tosiaan kannattaa ne herkut yhdistää kunnon ruokaan niin ei ne sokeritkaan todennäköisesti nouse (jokainenhan on tietty yksilö ja kaikilla ei näin mene, mutta ainakin mulla se toimi)

Yhteistyössä