raskausaikana kerätyt kilot...

• Viestiketjun aloittaja rillukka
  • Ensimmäinen viesti
rillukka
Hei!

Minua ahdistaa raskausaikana keräämäni kilot! Haluan mahd.pian päästä niistä eroon ja mahtua entisiin farkkuihini. Tytöntylerö syntyi heinäkuun alussa ja äidillä vielä n. 10kg liikaa entisiin kilomääriin. Olen nyt päivittäin käynyt tunnin vaunulenkillä ja hommasin jumppapallon. Jumppapallolla kokeilin eilen eka kertaa ja humps! tasapaino ja kehon hallinta ei ihan vielä tunnu olevan kohdallaan...joten ei muuta kun treenaamaan. Millä liikkeillä muut ootte alotellu pallon kanssa touhuamisen?
Yksin tämä vain on niin yksinäistä ja tulee ehkä lipsuttuakin, joten tsemppikavereita tarvittaisiin!!! Pitäskö mun liittyä johonkin "ryhmään" vai miten?

Täällä hieman samanlaista ongelmaa, kiloja pitäs saaha pois ainakin tuommonen 8 (silloin olisin samanpainoinen kuin ennen raskautta) ja mielellään vaikka enemmänkin. Ahdistaa kun mikään vaate ei sovi päälle, tai itseasiassa sopii, mutta maha jää pilkottamaan ikävästi paidan helmasta :ashamed: Tuntuu ettei mikään auta :(

sam juttu täällä.. lähes vuos synnytyksestä ja kiloja viel 4 mitä ennen saskautta mutta silloinkin jo pienemmäksi haaveilin kun vuos ennen sitä painoa oli 6kg vähemmän eli nyt semmonen 10kg ois jees.. put se on hidasta. pari kertaa alottanu jo terveellisemmin syömään mut sit romahdin ja kaikki 2kg tuli takas. nyt oon alkanu salilla käymään,kuntoo tullu mut kilot ei lähe kun syön väärin.. tänään alotin tän säännöllisen 3h välein syönni, ja toivotaan et pitää kun poikakin syö 3h välein! mut joo tästähän me voitas pistää ryhmä pyörii ja kertoo toinen toiseillemme hyviä vinkkejä ruuan ja liikunna suhteen.. :D miltäs kuulostaa?

rillukka
hyvältä kuulostaa, pistetään vaan ryhmä pyörimään ja tsempataan toisiamme.
mulla on tällähetkellä viitisen kiloa matkaa ennen raskautta olevaan lukemaan, mut 10kg siihen, mitä olin ennen ensimmäistä raskautta (8v sitten). :eek: Minun vaakana toimii vanhat farkut, joihin haluan vielä tulevaisuudessa mahtua.
oon lähes päivittäin käyny tunnin mittasella rivakalla vaunulenkillä ja yrittäny tehä vatsalihaksia. hommasin jumppapallon ja täytyy sanoa että sen kanssa on mukava "telmiä" ;)
ruoan suhteen oon yrittäny olla tarkempi, etten napostelis joutavia enkä liikoja herkuttelis. muutama viikko onkin sen suhteen menny ihan kivasti, mut saa nähä kun oikeen suklaanhimo iskee :ashamed:
pikkugreippi, älä ole huolissas jos paino ei putoa, kun oot alottanu kuntosalilla käynnin. lihaskuntoliikkeet lisäävät lihasmassaa. vaakaa parempi mittari vois olla mittanauha tai ne vanhat farkut :)

pitäs varmaan juu ottaa se mittanauha käyttöön.. :) oon kans yrittäny sen salin lisäks alkaa tekee vähän pitempää lenkkiä rattailla tai kantoliinalla mutta vaikka 1v ollaan jo asuttu täällä lepuskissa niin en siltikään osaa liikkuu,ja joo kaikki sanoo et sillä kävelemällä oppii mut helpommin sanottu kun tehty,ei vaan tiä mihin lähtis kun tää on melkeenpä vaan yhtä keskustaa.. :( no täytyypi keksiä jotain.. huomenna ajattelin mennä joogaamaan. käyn semmosella salilla missä on myös tämmösiä eri ryhmäliikunta vaihtoehtoja.. :) hyvä plussa+ :)

sen oon huomannu että jos poika herättää enne aikoja niinkun tänään klo 07.00 niin ei jaksa koko päivän niin mitään tehä ja pikku kävelykin väsyttää.. :( ja illalla ei uni tuu niin.. hö ei oikee oo hyvä! :(

ja yks mikä on kans vaikeeta niin säännöllinen syöminen tervbeellisesti ja ei makeeta.. :eek: tänää söin jätskii kaverin seuraks :ashamed: mut sit ku tuli taas makeen himo nin ostin jotain alpenin (tai jotain) myslipatukoita ja söin yhen.. ja huomenna taas yks jos himo yllättää!

semmosta haluisin teiltä kysyy että miten te pysytte säännöllisessä syömisessä ja varsinkin sillon kun ootte liikenteessä?

ja yks mikä on kans vaikeeta niin säännöllinen syöminen tervbeellisesti ja ei makeeta.. :eek: tänää söin jätskii kaverin seuraks :ashamed: mut sit ku tuli taas makeen himo nin ostin jotain alpenin (tai jotain) myslipatukoita ja söin yhen.. ja huomenna taas yks jos himo yllättää!

semmosta haluisin teiltä kysyy että miten te pysytte säännöllisessä syömisessä ja varsinkin sillon kun ootte liikenteessä?
[/quote]

Mulla on aina niitä Nutriletin patukoita ukana. Lähtee nälkä ja makeanhimo, kun ne maistuu suklaalta tms. yhes on reilu 200 kcal.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 00:00 Uneton kirjoitti:

Mulla on aina niitä Nutriletin patukoita ukana. Lähtee nälkä ja makeanhimo, kun ne maistuu suklaalta tms. yhes on reilu 200 kcal.

joo pitääkin alkaa pitää niitä aina mukana... sekin on niin ihme juttu että kun käyn kaupassa niin ei tee mieli ees mitään hyvää naposteltavaa ja kotona sillon tällön mut harvemmin meen sit sitä ostaa.. mut jos oon jonkun kaverinkaa liikenteessä ja ne on niiin hoikkia että on varaa mitä vaan popsia niin mulla alkaa sillon tekee mieli.. :/
mut kai nää alkupäivät on aina pahimpii :)
pitäs tänää mennä lenkille ja sit joogaamaan illalla ja sit kirjastoon.. :) sdiinä tänä päivän ohjelma. ja tietty säästin eilen täks illaks porkkanoita ja dippikastiketta,ja tietty vesimeloonia,se on niin hyvää :p

onneks löytyy niitä hyviä,raikkaita ja kevyitäkin herkkuja (mut yks -miinus puoli niis on et osaa niistä ei vaa tuu liikenteessä ostettuu kun niissä on kaikki huuhtelut sun muut useinmiten nin karkki ois paras vaihtoehto,mut EI ENÄÄ)

rillukka
Makeenhimohan iskee parhaiten sillon, kun verensokeri on laskenut ja ehkä nälkäkin jo kurnii vatsassa...eli kun syö säännöllisesti ei verensokeri pääse laskemaan ja makeenhimokin pysyy paremmin kurissa. Tämä pätee ainakin minulla. Välipalaks rouskutan porkkanoita, kurkkua tms. ja syön ruoan jo ennenkun ehtii tulla kova nälkä ja mieli napsia jotain nopeasti hyvän olon antavaa= suklaata, karkkia tms.
eilen olin kavilassa yhen kaverin kans ja arvatkaa vaan oliko tiski täynnä ihanan näkösiä leivonnaisia :p Olikin sitten itsekurissa pitämistä, mutta en sortunut :flower: ja jälkeenpäin olinkin sitten tosi ylpee itsestäni ja olo oli hyvä :) Kyllä tämä tästä. Nyt leivoin kuitenkin marjapiirakkaa vieraita varten, palanen ehkä itsekin maistettava ;)
Pikkugreippi; kerrohan millasta joogassa oli. Olen harkinnut sitä itsekin...

heippa.. jooga oli tosi raskasta.. ainakin se missä minä olin.. en kyllä uusiksi mee..
se oli 1kurssi mut kaikki siel osas kaikki ja sit me muutama muu vaan katottiin ja yrittiin vääntyy niihin ihme asentoihin jalat täristen ja tietty se hengitys.. tuntu et kaikki vaan röhis siel vaik hengitti..
onhan näitä erilaisia mutta tä oli niin raskasta että ei uusiks johtuen varmaan siitä että oli punttiksen yhteydessä!

tänää on ristiäiset mihin pitäs mennä ja siellä tietenkin paljon kaikkea hyvää.. mulla on tässä eilis ilta ja edelölinen menny syödessä kun iski niin kauhee makeen himo... :\| mikähän auttas siihen kun ei itdekuria tarpeeksi löydy..

Minä myös mukaan...
Kiloja olisi jäljellä noin 10... :ashamed:
Olen nyt ollut herkkulakossa ja teen päivittäin 2 lenkkiä, yhden vaunujen kanssa ja toisen koiran kanssa kahdestaan...
Nii ja ne vatsalihakset pitäs alottaa mutta miten se voi olla niin vaikeaa!!! Kun sais itseään niskasta kiinni!!!
Nii ja parikertaa viikossa käyn sauvakävelyllä!!! :) Silti nuo läskit ei ota lähteäkseen...

rillukka
...se on niin hidasta :'( Eilen olin ristiäisissä ja soin itselleni pienen herkutteluhetken kahvipöydässä :(
Mutta parempihan se on noin niinkun pidemmällä tähtäimellä, että paino putoaa hitaasti ja varmasti, ei pongahda sitten niin helposti takaisin. En luovuta! :kieh:

joo minä myös eilen ristiäisissä herkuttelemassa :eek:
ja hyvääoli mutta jos tänään tästä taas ryhdistäytyisi.. salille ois tarkotus kohta lähteä kun pikkunen herää ja on syönyt..
sit pitäs sitä vettä vaan muistaa juua... milläs tavoin te muut sitä painoa ootte alkanu tiputtaa?

Minäkin liityn iloiseen joukkoonne! :wave: Eli kuten tuolla aikasemmin jo mainitsinkin, pudotettavaa itselläni olisi tuollainen 8 kiloa, mutta konstit on hieman hukassa. Päivittäin käyn kävelemässä tuollaiset 5-10 kilometriä, vähintään siis sen 5. Olen ajatellut aloittaa myös vatsalihasten treenaamisen kotosalla ja parina päivänä olenkin tehnyt jonkinlaiset sarjat, mutta sitten se on jäänyt. :\| Olen miettinyt, et pitäsköhän hankkii semmonen jumppapallo, kun ihmisillä näyttäs olevan siitä ihan hyviä kokemuksia... ainut vaan on et harmittaa sitten jos ei sillä ite jaksa treenata ja jää vaan nurkkaan pyörimään. :/ No katsoo nyt..

Heippa! Minäkin liityn mukaan :wave: .8,5kg on vielä raskauskiloja ja synnytyksestä jo 2 vuotta :ashamed: .Olen aloittanut sauvakävelyn ja tänään ostin jumppapallon.Että toivotaan kilojen karisevan.Puntarissa käyn joka maanantai aamu herättyäni.

rillukka
kiva kun joukkoon liittyy "kohtalotovereita" =)
se jumppapallo on hyvä! sillä on jopa KIVA tehdä vatsalihaksia ym. mulla tuli sen pallon mukana jumppaohjeita, tosin ei suomenkielisiä. ja hyviä ohjeita saa kyllä netistä googleemalla. suosittelen palloa!
hei otettasko me muutkin maanatai aamu punnituspäiväksi ja kerrotaan sitten muille, miten menee...minun vaaka on aataminaikainen (siis ei digivaaka), mutta kyllä se suuntaa antaa. ajattelin ottaa myös mittanauhan käyttöön...

Joo, kuullostaa hyvältä tuo punnitsemispäivä :) Siinäpähän sitte näkee kuinka on edistyny ja voidaan tsemitellä toisiamme =) Itellä kanssa sama juttu tuon vaa'an suhteen... Kiva kun kerroit kokemuksesi pallon suhteen, kuullostaa sen verran hyvältä että yritän saada ajoiksi ostettua sen tällä viikolla.

juu se jumppapallo on kyl kiva.. ite käyn salilla ja siel on jumpparyhmi..yms.. niin siel on semmonen ku fitball ja siin treenataan nimeenomaan sillä pallolla kokokroppaa.. ja se on hauskaa :)
niin kun kysyin jo teiltä että mitkä on teijän laihutus vinkit mut kukaan ei vasstannu :/ maanantai kuulostaa hyvältä.. :) pitää vaan ryhdistäytyy tän ruokavalion suhteen!

Hei pikku greippi! Minä kaivoin vanhat painonvartioiden kirjekurssi ohjeet esiin ja niillä pisteillä olen.Ja nyt olen aloittanut liikunnan harrastuksen.Meidän lähellä on pururata jossa sauvakävelen tai hölkkään.Reitti vaihtelee 5,5km-10km.Ja todellakin sinne on pakko päästä.Karkkilakossa olen ja jätskiäkään en ole syönyt yli kuukauteen(eikä tee kumpaakaan mieli)Viikonloppuisin sallin itselleni muutaman siiderin kuitenkin.Muita ohjeita/vinkkejä ei minulla ole..kenties muilla enemmän =)

rillukka
Minä en voi varsinaisesti olla "laihiksella", kun imetän. Syötävä siis on säännöllisesti ja sen verran reilusti, että ruokaa riittää pienimmällekin. Olen kuitenkin karsinu kaikki ylimääräset herkuttelut pois ja liikun päivittäin niin että hiki lentää = rivakkaa kävelyä vaunuja työntäen tunti/kerta + jumppapallon kans lihasjuttuja. Viikon päästä alotan "kiinteyttävän tehojumpan" =), vaikkakin aina olen inhonnut aerobic ym. yhteisjumppia, ja aattelin mennä kokeilemaan myös latinosrytmejä. Tanssikinhan on hyvää liikuntaa...

Tiukassa on laihdutus, mutta kannattaa. Itse kun aloitin niin tippu tosi hitaasti 1,5kg kuukaudessa mutta kun pari kuukautta jakso vääntää niin johan alko lähteä. nyt on tippunut kaikki raskaus kilot ja 10 vanhaa. Viittä vielä yritän...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 10:45 rillukka kirjoitti:
Minä en voi varsinaisesti olla "laihiksella", kun imetän. Syötävä siis on säännöllisesti ja sen verran reilusti, että ruokaa riittää pienimmällekin. Olen kuitenkin karsinu kaikki ylimääräset herkuttelut pois ja liikun päivittäin niin että hiki lentää = rivakkaa kävelyä vaunuja työntäen tunti/kerta + jumppapallon kans lihasjuttuja. Viikon päästä alotan "kiinteyttävän tehojumpan" =), vaikkakin aina olen inhonnut aerobic ym. yhteisjumppia, ja aattelin mennä kokeilemaan myös latinosrytmejä. Tanssikinhan on hyvää liikuntaa...
mikäs on tämä painonvartioiden kirjekurssi?

juup.. tänää kaupassa käytiin ja ihan lepposastio koko alamäki meni ja sit ylös tullessa hiki vaan pirsku.. huh... illalla ajattelin mennä bodu pumppiin jos kukaan tietää..ei oo tullu nyt pariin päivään mitään hyvää otettua :) jesh!!! nyt just leipomas kinuskikakkua,en ite syä! pitää kokeilla ennen pikkusen synttäreitä että onnistuuko se!!!

ja salilla ajattelin nyt alkaa käymään sen 3kertaa mitä käynytkin ja siihen lisäks sitten jottain näitä "jumppa" ryhmiä... jos siitä sais sit lliikuntaa päiviin.. ja kun salille on n.1,km niin kävelen sinne ja takas.. :)

rillukka
kyllä alkaa kilot karista =) ; kokeilin tänään synnytyksen jälkeen (n. 2kk sitten) ostamiani caprihousuja ja hups, miten isot ja löysät ne jo onkaan. Ei niitä voi pitää edes vyön kanssa, jes! =) =) =) Tosin matkaa on vielä mahtua niihin vanhoihin farkkuihin... :ashamed: mutta hyvä alku tämäkin, antoi taas kannustusta, että kannattaa!

Yhteistyössä