Raskausaika ja mieliteot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttö vai poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttö vai poika

Vieras
Ajattelin kysellä seuraavaa eli pientä galluppia, jotka ovat aina ah niin yhtä ihania :)

1. Erosivatko raskausaikasi odottaessasi tyttöä/ poikaa?
2. Kumman raskaus sujui paremmin ilman pahoinvointeja?
3. Mieliteot raskausaikoina?

Esikoinen on tyttö ja kärsin pahoinvoinnista kuitenkin niin, että ei tarvinnut oksentaa. Iltaisin ei ruoka juuri maistunut. Nämä rv16 asti. Mielitekoja ei juuri ollut mitään eikä mikään ruoka tökkinyt. Nyt jälleen raskaana rv25 ja pahoinvointia oli aamuisin rv20 asti, aamuisin oksentelin myös. Suurinta himoani ovat tällä hetkellä appelsiinit, joita menee varmaan kilo päivässä.

Nyt jännittyneenä odotan kumpi sieltä on tulossa, sillä moni puhuu rankemmasta pahoinvoinnista poikaa odottaessa kuin tyttöä ja mielihalutkin olisivat erilaiset. Tiedä tuota..

Tyttö oli ensimmäinen. Ökköoloa oli paljon, oksentanut en, mutta useasti vessanpöntölle juoksin, kova kuvotus ja hajut etoi. Nännit ja nännipiha mustui ja todella tumma viiva ilmestyi navasta häpykummulle. Mielitekoja ei kummemmin ollut, muistan kuitenkin, että mandariinit teki kauppasa ja kuivaa kalkkia teki mieli jauhaa hampaissa :D ...Ainiin ja valtava närästys vaivasi jossain vaiheessa ja ummetus.

Toisena tuli poika. Oikeastaan ei tullut mitään oireita. Ei pahoinvointia, eikä nännien tummumisia :) Raskaus oli kyllä muuten vaikeampi. Mieliala heilahteli ja olin aika itkuinen ja vihainen. Paljon supisteli ja pieni lapsi hoidettava. Olin väsyyneempi.En muista mielitekoja, ei varmaan kummosia. Söin kyllä tiheemmin, jopa yöllä :)

Valitettavasti täytyy todeta että eipä sitä sukupuolta voi todeta oireista ollenkaan, vaikka hauskaa onkin.
Olen aina kuullut että kovin pahoinvointi on tytöstä pojasta lievempi jne. No itselläni kaksi poikaa esikoisesta voin todella pahoin, kuopuksesta vain ajoittain pääasiassa oli hyvä olo. Nyt voin taas pahoin, mutta rankin oli esikoinen. Siskollani taas kaikki ihan samanlaisia raskauksia ja eri sukupuolta lapset. Minulla taas samaa sukupuolta ja kaikki erilaisia raskauksia...joten ota siitä siten selvää.

olipa tylsä vastaus tuo edellinen, ei tietenkään voi näitten juttujen perusteella mitään ennustaa, ei sitä tarvii aina erikseen mainita, tylsäääääää.

Siis vanha uskomushan on just niin päin, että pojasta ei tule pahoinvointia, vaan tytöstä. Tyttö vie äitinsä kauneuden.

Mulla poika, ei ollut pahoinvointia. Mieli teki makeaa ja hedelmiä, liha ei maistunut. Appelsiinit, greippi ja vesimeloni oli aivan ykkösiä.Viiva meni tummana alhaalta asti yli navan.

Mulla on poika ja voin todella pahoin häntä odottaessani. Jos tytöstä voin vielä pahemmin en niitä kyllä halua. Äidilläni kaksi tyttöä (minä ja sisko) eikä mitään pahoinvointia. Joka paikassa lukee erilailla, jostain luin että poikaa odottaessa voi huonommin ja jostain muualta että tyttöä, että tiedä häntä...

miten niin tylsä vastaus, eikö sitä voi rehellisesti todeta, että huuhaata nämä uskomukset on, vaikka hauskoja ovatkin. Aina täällä on joku nokka solmussa...eipä varmaan alkuperäinen pahoittanut mieltä kun en mitään pahaa tarkoittanut...totesin vaan asian, kun kaikki näyttää aina menevän miten menee niinkuin kirjoitin miten itsellä oli ollut, joten vaikea nyt ottaa selvää kumpaa odotan oireiden perusteella. Ja kun itse olen aina kuullut siitä että tytöstä voidaan huonosti ja pojasta ei... ja toiset taas puhuvat erilailla. joo no se siitä. Mutta ajattelen että se on ihan hauskaa miettiä vaikkei siihen kukaan varmasti tosissaan uskokaan.

Sori vaan jos nyt sitten kommentoin liian tylsästi...

Eka oli poika ja olin elämäni kunnossa.Ei mitään oireita,väsymystä alussa.
Toka oli tyttö ja oksensin viikot 6-15 ympäri vuorokauden.makuulla oli paras ja siltikin kaamee olo.Pää särki vimmatusti myös ja närästi.Pojasta ei mitään.
Mielitekoja pojasta oli ransakalaiset ja ketsuppi,tytöstä salaatit,hedelmät ja jäätelö-suklaajätski!!

Mulla meni kyllä sitten päinvastoin kuin mitä sanotaan.Tiedä sitä,ihmiset ovat kovin erilaisia.

Niin leikkimielelläni minä tätä kyselin kun usein kuulee veikkauksia näiden perusteella vaikka onkin kivaa huuhaata ; ) Mutta näin pakkaspäivien virkykseksi ihan kivoja luettavaa.

Yhteistyössä