Raskaus yhtä tuskaa (avautumista)

  • Viestiketjun aloittaja "Ellu"
  • Ensimmäinen viesti
"Ellu"
Mä en jaksa tätä raskautta enää. Ihmettelen että kuinka jotkut tekee kymmenenkin lasta tuosta vaan kun itse oon niin raihnanen jo nyt 30:llä viikolla. Vauva painaa alamahaa niin kipeästi että tekis vaan mieli nojata pöytään ja roikottaa vauvaa ylempänä. Tukivyö ei juuri auta. Taitaa olla jotain vatsalihasten liikarasitusta/venähdystä kun on ollut pakko vaan tehdä hommia vaikka sattuu.

Liitoskivut on niin pahat että tänään kun kuljin muutaman sata metriä mäkistä tietä lastenrattaiden kanssa niin loppupäivä menikin ankkana vaapuessa ja kärvistellessä. Samaan syssyyn sitten piriformis pahenee ja rupee jo vääntään nilkkaa vinoon kun kipu laajenee jo sinne asti. Nyt sitten vielä on ruvennu vanha vaiva polvet paukkuun kun juoksen noita prkleen rappusia edestakasin taapero sylissä.

Lapsia haluaisin kolme, mutta saa nyt nähdä jääkö tää tähän kun tää raskausaika on aina niin hirveetä. Eka nyt vielä meni kun oli sairaslomalla ja sai levätä oikeasti, nyt ei alle parivuotiaan taaperon kanssa juuri siihen pysty ja sit tuntee huonoo omatuntoo kun pelkkä puistoon meno on yhtä tuskaa saati niillä surkeilla penkeillä/hiekkalaatikon reunalla istuminen. Onneks on oma piha mutta siellä ei ole niitä muita lapsia.

Sijaiskohtu, anyone?
 
Ken guru
Millä viikoilla olet?

Vähän samat fiilikset nyt rv 35, yöllä herää 10 kertaa joko: lonkkakipun, suonenvetoon, nenäverenvuotoon, vessahätään, tai vaan siihen että pitää kääntää kylkeä.

Ei voi muuta kun jaksaa.
 
Ken guru
Niin, ja siis toki päivisin on omat ongelmat: närästystä, jalkapohjat kipeät ja turvoksissa, sormet turvoksissa ja kipeät. Läähätän kun vanha rakki kun teen jotain fyysistä....
 
Mulla oli kolmosen odotus ihan tuskaa... Muistan kuinka roudasin esikoista kerhoon kaksi kertaa viikossa 2km ja meinasin kuolla sillä matkalla jo raskauden puolivälissä. Ihan mielettömät oli liitoskivut ja suonenvedot ja herraties mitkä... Mä luulen, että mulla se johtui vaan siitä kun meillä on lapset tulleet aika peräkanaa, enkä ole varmaan ehtinyt ed.raskaudesta aina kunnolla toipumaankaan ennen seuraavaa... Mutta se kipu on kyllä aika tuoreessa muistissa edelleen... jaksuja! :)
 
"vieras"
Voimia, voimia!!!

Mutta joo, voisin sanoa, että raskaus on perseestä :D No onhan se ihanaakin, aika ajoin, mutta mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut eri vaivat, tosin liitoskivut ja närästys on ollu kaikissa. Oon sanonu, että voisin kyllä synnyttää, mutta raskaaks en halua enää koskaan, ei vaan sovi mulle!
 

Yhteistyössä