Raskaus & unettomuus :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinii harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tinii harmaana

Vieras
Onko kokemuksia mistä tähän voisi löytyä apua?

Odotan toisra lastamme rv 28+0 ja yöt ovat menneet aivan hirveiksi. Nukun keskimäärin neljä tuntia yössä ja senkin useammassa pätkässä. Iltaisin saatan pyöriä sängyssä kolme tuntia helpostikin ennenkö uni tulee ja yöllä vessareissujen jälkeen taas pari tuntia.

Esikon odotus aikana oli jo jotain tällasta ongelmaa mutta silloin oli helppo nukkua päivisin kun väsytti, nyt se on mahdotonta. Alan olemaan aivan hermoraunio ja pieni tyttömme 1v2kk saakin jo pikkuhiljaa kärsiä kun äidillä menee pienimmästäkin asiasta hermo.

Lääkkeitä ei kuulemma suositella käytettävän viimeisellä kolmanneksella joten alkaa olla jo myöhäistä.

Mikä siis avuksi?!

Lue jotain, yritä unta esim sohvalla, juo kuumaa maitoa/kaakaota, tee ristikkoja, tuuleta huone hyvin ennen sänkyyn menoa. Mene ylipäätään sänkyyn kun olet väsynyt. Itsekin valitettavasti podin samoja uniongelmia viime raskaudessani rv 30 eteenpäin. Loppua kohden parani kun otin käyttöön rautavalmisteen kanssa samaan aikaan kalsiumin lisänä purkista, se rauhoitti ainakin minun repiviä jalkoja ja kroppaa.

Sinulla on mies kuitenkin? Onko siten oikeasti mahdotonta päästä päivällä hetkeksi nukkumaan? Kyllähän tuo jotenkin täytyy olla järjestettävissä jos teitä on siinä kaksi aikuista.
Toivottavasti helpottaa :hug:

No mies kotona vasta kuudelta ja siihen aikaan nukkuminen ois jo ihan turhaa..
Kaikenlisäks en meinaa päivälläkään saada unta :/ jos tyttö nukkuu 2h joskus niin saan ehkä nukuttua 30min ja oon entistä väsyneempi :/

onneks tulee viikonloppu!!!

Mutmitään varsinaista apua tähän ei taida löytyä? :/

Minulla auttoi se että pitkän unettomuusjakson jälkeen sain pari ihan vapaapäivää jolloin nukuin univelkoja pois. Sen jälkeen nukuin taas paremmin, jossain vaiheessa sitä tulee sillain yliväsyneeksi ettei nukkumisesta senkään takia tahdo tulla mitään, etenkin jos stressaa jo illalla valmiiksi siitä, millainen seuraava yö taas on.
Jotain tapoja lepäillä olisi vaan pakko keksiä, vaikka sitten viikonloppuisin niin jaksaisi taas tulevan arkiviikon paremmin. Eipä mulla ole tiedossa mitään ihmelääkkeitä, kelpaisi tännekin jos jollain on tietoa...

mulle määrättiin opamoxia vkolla 34,olin jo nii väsy etten muuta ku itkin,en ollu nukkunu moneen yöhön ku ihan pikku pätkiä(oli vaikka minkälaista ongelmaa raskaudessa).

Yhteistyössä