raskaus,ummetus ja kamala painonnousu :(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Olen 13+ vkolla eikä suoli toimi enää päivittäin. Mulle on kertynyt jo 7kg painoa ja kokoajan tulee lisää vaikka käyn päivittäin kävelyllä.syön samanlai kuin ennen raskautta,ja silloin painoni pysyi tasaisesti hieman alle 50kg:n. En uskalla kohta enää mennä neuvolaan jos neukkatäti valittaa. Auttakaa mua!
Levolacia otan päivittäin mutta eipä auta :(

Edellisissä raskauksissa tullut molemmissa 20kg mutta ei näin paljoa näin alussa. Eka raskaudessa tähän mennessä oli tullut vasta kolme kg,ja tokassa viisi!

Stressaan!

Mulla oli tosi paha ummetus raskausaikana, kunnes sain vinkin, että kannattaa syödä joka aamu kiivi tyhjään vatsaan. Kuulostaa uskomattomalta, mutta mulla ainaki toimi TOSI hyvin.

Höh.. Mulla oli sama juttu! Tuli melkein 30 kg painoa ja vatsa aivan seis! Mutta synnytyksen jälkeen tippui kahden kk sisään 20 kg ja edelleen tippuu. Eli kyllä se lähtee sit kun et mässää :)

Tsemiä nyt vaan ja jatka kävelyä kun vielä pystyt. Mä en pystynyt :(

Onko turvotusta? Monillahan varsinkin alussa painonnousu selittyy turvotuksella.

Ummetukseen mulla auttaa luumusose (yks "piltti"purkki päivässä riittää ja toimii paljon paremmin kun kuivatut luumut) ja runsas vedenjuonti. Pyrin juomaan päivän aikana (=ennen klo 20) vähintään sen pari litraa. Illalla en enää juo,öisin saa muutenkin ravata vessassa ihan tarpeeks.

Pitääpä kokeilla tota luumua vielä sosemuodossa.

En osaa sanoo turvotuksesta.mistä sen tietää onko turvotusta?

Mullakin on tippunut kilot kyllä nopeesti raskauksien jälkeen. Noin neljässä kuussa oon saanu raskauskilot pois mut se on vaatinut kyl sitten tiukkaa syömistarkkailua. Mun la vasta elokuussa joten pelottaa kuin paljon viel kesällä paisun.

Olen kuullut, että ulostaaminen vähentää painoa 0,007%. Suosittelen lämpimästi. Tähän ei tarvita muuta kuin toimiva vessa, mutta jos ei löydy, niin naapurin auton konepeltikin käy.

[QUOTE="pettynyt";25697824]Olen 13+ vkolla eikä suoli toimi enää päivittäin. Mulle on kertynyt jo 7kg painoa ja kokoajan tulee lisää vaikka käyn päivittäin kävelyllä.syön samanlai kuin ennen raskautta,ja silloin painoni pysyi tasaisesti hieman alle 50kg:n. En uskalla kohta enää mennä neuvolaan jos neukkatäti valittaa. Auttakaa mua!
Levolacia otan päivittäin mutta eipä auta :(

Edellisissä raskauksissa tullut molemmissa 20kg mutta ei näin paljoa näin alussa. Eka raskaudessa tähän mennessä oli tullut vasta kolme kg,ja tokassa viisi!

Stressaan![/QUOTE]

Painoni nousut ain raskauksissaqni 5-7 kiloa.

Ite samalla viikolla ja hitto en muistakaan millon maha on toiminu näin huonosti, ja kaikista pahinta/ärsyttävintä on nää hemmetin ilmavaivat. Itekki yrittäny luumua, ehkä kokeilen minäkin tuota sosetta seuraavaks ja tuota kiivihommaa kans. Tiedän että mangnesium auttais, joillakin ehkä liiankin hyvin.