raskaus papa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 24
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 24

Vieras
apua miten uskallan mennä papa kokeeseen?? oon 24 ja odotan nyt toista lasta. multa ei ole koskaan kyseistä koetta otettu. ekassa raskaudessa ei kysytty eikä puhuttu koko asiasta mitään ei edes jälkitarkatuksessa. nyt sanottiin vaan ettei oteta raskauden aikana ja että otetaan sitten mahdollisesti jälkitarkastuksessa. nyt oon jo ruvennu pelkäämään et sieltä löytyy jotain syöpää ym ja pelkään että se vaikuttaa tähän raskauteen ja että vauvalle sattuu jotain syntyy liian aikaisin tms. nykyään en tee mitään muutaku mietin vaan tätä asiaa. :(

Odota nyt ihan rauhassa vaan se raskaus loppuun. Vaikka ei siinä mitään estettä ole ottaa sitä nytkään. JOS sieltä jotain löytyisi, mitään kovin radikaaleja koepaloja ei oteta raskauden aikana, vasta sen jälkeen. Ne muutokset tapahtuu hitaasti, joten sä voi odotella ihan rauhassa raskauden loppuun.
terveyskirjastosta kopsattua:
Papillloomavirusinfektioista 80-90 % paranee spontaanisti potilaan oman immuunivasteen kehittymisen myötä kahden vuoden seurannassa. Pieni osa voi jatkua ja hoitamattomana kehittyä pitkän ajan kuluessa syöväksi. Ilman HPV-tulehdusta ei synny kohdunkaulan syöpää. Syöpä kehittyy esiasteiden kautta. Papilloomaviruksen aiheuttamat vahvemmat esiasteet hoidetaan, lieviä esiasteita seurataan nuorilla naisilla (spontaani paranemistaipumus)

Älä nyt tollaista murehdi. Mull on otettu papa 21-v, 25-v ja 30-v. Aina ollut puhdas. yli 2 vuotta on jo edellisestä, enkä mä ajattele, että tarvis mennä. Ei niitä ennen otettu ollenkaan, harvalla niitä muutoksia on. Tieto lisää tuskaa. Ja raskaushormonit sekoittaa pään.

Nykyisin niitä suosituksia on just pidennettykin; jos koskaan ei oo mitään ollut, 5v seulontaväli sopiva. Jos kumppani vaihtuu, sitten voi vähän aiemmin ottaa. Mä käyn itse 2-3 v välein.

Yhteistyössä