Raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokeita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokeita?

Vieras
Mulla otettiin ennenaikaisten suppareiden takia kokeita, otettiin gram värjäys ja chlamydia testit, jotka olivat kylläkin negatiivisia, mutta jäin miettimään, että onko mulla nyt otettu papa. Sanoivat ottavansa tulehdus kokeet. Meinaako se papaa? Se harjasi sieltä sisältä jollain harjan näköisellä.

Nyt on vauva jo syntynyt ja tahtoisin papa kokeen, mutta en tiedä onko multa otettu se, toope kuin olen.

Vai eikös se oteta jälkitarkastuksessa muutenkin. Onko tietoa?

Jälkitarkastuksessa ei oteta papaa. Se ei kuulu ollenkaan neuvolalääkärin rutiinehin koska papaa ei kannata ottaa esim. raskauden aikana koska tuloksia on vaikea lukea hormonitason vaihtelun takia. Tulehduskokeet eivät ole sama kuin papa. Varaa aika gynekologille joka ottaa papan. Jos epäilet että ottivat viimeksi papan niin miksi et kysy siitä?

Mullakin otettiin papa jälkitarkastuksessa, mutta lääkäri kysyi kyl erikseen, että haluanko. Lääkäri sanoi vielä, että ei sit tartte mennä minnekkään otattamaan...Mutta mulla ei kyl ainakaan raskaana otettu sitä, vaikka muita otettiinki(useaan otteeseen) just suppareiden takia.

Tota mä olenkin kuullut, että jälkitarkastuksessa otettaisiin.

Mulla on sellainenkin juttu, että ennen tätä raskautta mä sain aikaisen km:n ja silloin otettiin verikokeet ja taas jotain harjattiin alapäästä, enkä tiedä mitä..peristeellisesti tekivät kaikkia kokeita ja sanoivat soittavansa jos jotain on..Eivät soittaneet, joten kokeet kai ok.
Mä soitan ja kysyn..koska turha se on ottaa jos on otettu ja toisaalta j.tarkastuksessa varmasti näkevät jos on otettu.

Yhteistyössä