Raskaus oireiden katoaminen

Viime yön aikana omat oireeni katosivat! illalla oli nipistelyä vatsassa, aamulla ei enää mitään! Eivätkä rinnatkaan enää arista. :/ Nyt sitten pelätään pahinta. Neuvola ei ota vastaan, yksityisellä ei ole gynepaikalla ennenko keskiviikkona. Voi hitto! Mitään vuotoa ei ole vielä ole ollut mutta pelkään pahinta :'(
 
Kävin ensiavussa äsken kun alko vuoto. Pyyhkiessä tuli verta. Tässä helkkarin tuppukylässä ketään ei halua ottaa vastaan eikä ketään kiinnosta! Se tuli kyllä huomattua! Ensiavussa lääkäri tutki ja sanoi ettei verta näy ku ihan hieman. Eikä kohtu aristanut. Huomenna vasta pääsen äippäpolille ultraan. Itku tuli kun ensiavusta lähdin. Tiedän, että vuoto on alkuraskaudessa normaalia, mutta tää tietämättömyys ja odottaminen on hermoja raastavaa. :'(
 
Onko teillä jotka olette keskenmenon kokeneet niin ollut kipuja. Mulla on sellasta menkkamaista kipua alavatsassa mutta vuotoa ole ollut sitten sen vähäisen aamu vuodon jälkeen. Rinnatkin aristavat taas.
 
Hei n11na, toivottavasti sinulla on kaikki kunnossa ja pikkuisesi on elossa.

Minulla oli keskenmeno huhtikuussa, kun varhaisraskauden ultrassa huomattiin, ettei pikkuisemme sydän syki. Enkelivauvamme oli ensimmäinen, enkä osannut mistään päätellä ettei kaikki ole kunnossa. Raskausoireet olivat edelleen jne..

Nyt olen uudelleen raskaana 8+ risat ja välillä on menkkamaista kipua, nipistelyä, jomotusta, rintojen aristusta, pissalla saa laukata ja viimeisimpänä muttei suinkaan vähäisimpänä huonoa oloa. Huoli on tietenkin suuri. Kävin 6 viikolla alkuraskauden ultrassa, jossa pienokaisellamme sykki sydän - ainakin silloin. Ennen ultraan menoa rakastelun jälkeen tuli rusehtavaa vuotoa, josta kovasti säikähdin. Sen jälkeen ei ole enää tullut... Tässä odotellaan ensimmäistä neuvolaa ja sen mukana tuomaa ultraa myöhemmin. Ei sitä voi kun toivoa koko sydämen pohjasta, että tällä kertaa meille suotaisiin oma rakas pikku nyytti....
 
Heippa n11na, itse tässä lähes kaksi viikkoa taistellut lähes saman asian kanssa. Minua on käsketty vuoronperään soittelemaan sinne ja tänne kun kukaan ei halua ottaa todesta ja siirtää vastuuta toiselle taholle.

Nyt tänään viimein pääsin ultraan ja näyttää siltä, että omat aavistukseni pitivät paikkansa ja olisi menossa tuulimunaraskaus. Itsellä oireet katosivat aivan yhtäkkiä tuossa 4+4 ja tuli rusehtavaa vuotoa kahtena aamuna, siitä aloin epäillä.

Huhtikuussa minulla oli keskeytynyt keskenmeno joka todettiin 12+1 viikolla vaikka vaavi oli kuollut jo 4 viikkoa aiemmin. Silloinkin oireet katosivat ja niitä ihmettelin useampaan kertaan neuvolaan ynnämuualla, mutta aina vaan vastaus että ne saattaa hävitä ja palata takaisin tai että kaikilla ei ole oireita.

Eli itsellä kun oireet katoavat se tarkoittaa vaan huonoa, mutta toivotaan että sinun kohdallasi tilanne olisi toinen.
 
Oireita on vielä. Rintojen aristusta, lämpöä, vilua, nipistelyä vatsassa vasemmalla puolella ja pientä sellasta puutumista selässä. Ei tässä auta muu ku odottaa, että pääsee huomenna ultraan. Sielläkin käskettiin varautua siihen että siellä joutuu odottamaan. Pelkkää odotusta koko aika! Itse olen viikolla 6+4 elikkä aika alussa vasta menen. Hyvä ystäväni on sairaanhoitaja ja työskennellyt äitiysneuvolassa, hän sanoi ettei oireeni ainakaan vielä kuulosta keskenmenolta (koskaan ei tietäänkää voi olla 100% varma) koska vuotoa ei ole aamun jälkeen tullut, ja lääkäri ei gynetutkimuksessa löytänyt mitään poikkeavaa. Eikä kipujakaan ole. Tiedän, että yöstä, huomisesta aamusta ja äippä polilla odottelusta tulee pitkä!!!

Stressiä tuo myös se, että olemme huomenna lähdössä häihin... ei ole kiva mennä sinne huonolla fiiliksillä :/ Sekin ottaa päähän, että ei ultrata vaikka kuinka sanoisi että katsokaa nyt sinne! tuntuu että kaikki ei ole hyvin!!! Eikö enää ajatella lainkaan sitä minkä määrän huolta ja stressiä se aiheuttaa odottajalle??!! :kieh: vihaksi pistää!!
 
Eilen illalla tuli yks oire lisää. selkää "jomottaa" niiku olis tehny rankemmanki salitreenin, jomotus tulee ihan lapaluuhun asti ja on vaan vasemmalla puolella?? Mulla on kyllä koko ajan ollu vatsassakin pistelyä enemmän vasemmalla puolella. Onko kellään ollu mitään samanlaista oiretta?
 
tuohon lapaluu/selkäkipuun löysin tälläisen;
Raskausaikana selkäkivut ovat yleisiä: noin puolet raskaana olevista kokee selkäkivun haittaavan normaalia elämää. Yhdellä naisella kymmenestä selkävaivat ovat vaikeita ja aiheuttavat työkyvyttömyyttä. Selkäkivut ovatkin merkittävä syy raskaudenaikaisiin sairauslomiin.
Raskaus aiheuttaa muutoksia selkään: kasvava kohtu siirtää vartalon painopistettä eteenpäin ja nainen korjaa tätä asentomuutoksella, joka siirtää selän akselia taaksepäin. Tällöin lihakset rasittuvat eri tavalla kuin ennen.
Raskauden aikaista selkäkipua on kolmen tyyppistä. Lannealueen kipu on yleensä lihasperäistä. Takalantion kipu johtuu hormonien aiheuttamasta risti-suoliluunivelen löystymisestä ja muistuttaa iskiaskipua. Se häviää synnytyksen jälkeen yleensä muutamassa viikossa. Kolmas selkäkiputyyppi on lihasperäistä ja paikantuu rintarangan ympärille, lapaluiden väliin.

Toivottavasti minulla on tuo kolmas tyyppi, eikä keskenmeno. No tänään puolen päivän jälkeen selviää. Jotenkin on sellanen olo että kaikki olis ihan hyvin, mutta se on 50 50 mahdollisuus...
 
Eilen illalla taas kaikki oireet katosivat!! :/ eivätkä ainakaan vielä ole tulleet takaisin :/ jotenkin sellanen liian normaali olo. Mitään vuotoa ei ole, paitsi valkovuotoa. Pelko on ihan tavattoman suuri! En nukkunu yölläkään juur mitään kun mietin vaan, että tässäkö tämä nyt sitten oli. Apteekista ajattelin testin hakea kun se aukeaa ja onneksi täksi päiväksi on varattu ultra yksityiseltä!!!
 
Muista että testi näyttä plussaa vaikka alkio olisi kuollut. Eli et hyödy siitä testin tekemisestä yhtään. Testi näyttää negaa vasta kun kohtu on tyhjentynyt kaikesta raskausmateriaalista.

Omat keskenmenot on tapahtunut 24- 29 vuotiaana.

Onnea ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
 
Ei siellä ultrassa oikein mitään näkyny. Yksi sikö ja viikkoja 6+2, eikä sydämen sykettä. :'( voi, että kun surettaa. Lääkäri sanoi, että toisaalta sydämen syke pitäisi jo näkyä, että siitä päätellen jokin voi olla vinossa. Mutta ei välttämättä :'( surettaa ja itkettää kyllä niin, että! Viikko pitäis odottaa.. jotenkin sitä on jo toivonsa menettänyt
 
Tiedän että viikko on pitkä aika odottaa tietoa siitä että onko pieni elossa :hug: Itselläni ensimmäisessä varhaisultrassa ei sykettä näkynyt ja sitten sain ajan vkon päähän että katotaan uudestaan. Pienen kehitys oli loppunut vkolla 7+4. Voimia sinulle odottamiseen ja muista että se sykekki voi vielä sieltä löytyä :hug:
 
Mulla oli itellä sellainen tunne että se oli nyt siinä ja olin jo valmistautunu siihen että sykettä ei löydy,vaikkakin itku tuli siellä neuvolassa. Raskausoireet sillä viikolla paheni ja väsytti kauheasti mutta sen lopullisen neuvolan jälkeen ne oireetki sitte melkeen parin päivän sisällä loppu. Siitä viikon pääästä pääsin äippäpolille josta sain lääkket kohdun tyhjennykseen :(
 
Toivottavasti ite saan ne kohdun tyhjennyslääkkeet heti sieltä äippäpolilta jos niihin on tarvetta. Tää odottaminen on ihan ... kuluis nyt vaan aika nopeesti ni sais jotain tietoa. Sitä vaan miettii miten tän uskaltaa koskaan enään käydä läpi. Tää oli mein ensimmäinen.
 
Mä pidän peukkuja että siellä ois kaikki hyvin :hug: Jos huonosti käy niin varmasti laittavat heti alulle sen homman,mä asun täällä pikkukylällä niin kesti sen takia ja se neuvolatäti oli unohtanu sen lähetteen laittaa eteenpäin (näin meillä) Raastavaa se oli ja on edelleen mutta aika helpottaa. Minun km:sta aikaa kolme kuukautta ja voi jo ajatella asioita eteenpäin. Meillä kaksi lasta jo on ja tämä kolmas oli sitten meijän enkeli,,,uudestaan yrittäminen alkoi heti ku ensimmäiset menkat tuli vaikkaki pelottaa niiin pirusti että pitää sama käydä vielä läpi :'(

Toivon sydämmestäni että sieltä syke löytyisi ja toivotan sinulle voimia! Voit laittaa yv:tä jos haluat purkaa oloasi,,,
 

Yhteistyössä