Raskaus, musta uloste! Rauhoitelkaa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv10ja1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv10ja1

Vieras
Eli rv 10+1 nyt menossa, vauvan syke kuulunut ja ultrassakin kaikki oli hyvin rv7. Yli viikko sitten koetin ottaa Maltofer-tippoja, mutta vain päivän, koska maha meni kuralle. Sen jälkeen en ole rautaa ottanut, vaikka hb oli neuvolassa 102, anemian oireetkin kamalat! :( Maha muutenkin toiminut miten sattuu ja välillä juilii, toissapäivänä viimeksi söin rautapitoista (pinaattilätyt + puolukkahillo etten tiedä onko sillä vaikutusta seuraavaan asiaan? :O ) kummiski muutama h sitten kun kävin vessassa, uloste oli kovahkoa ja MUSTAA. :( PELOTTAA. Ja mahassakin tuntuu olevan ilmaa ja sattuu. Tk:ssakin ehdin käymään, mutta lääkäri painelemalla totes ettei syytä huoleen ja vähätteli. Crp oli alle 8, hb oli noussut jopa 110 eli siis mitään vatsansisäiseen verenvuotoon viittaavaa ei ole. :O Pelottaa kuitenkin.

siksipä kysyn, onko muilla toiminut näillä viikoilla vatsa miten sattuu ja ollut tuollaista??? :( :O Niin, ja aiempiakin raskauksia takana, ei ole sellaista ollut. Mainittakoon vielä, että menee Kefexin kuuri poskionteloihin + välillä olen ottanut satunnaisesti Primperania jos pahoinvointi mennyt todella pahaksi. :/

HELP!

Ummetus ja kova vatsa on tyypillistä ja jos sulla on hb jopa noussut niin tuskin mistään vuotaa. Joku ruoka-aine todennäköisesti vaikutti väriin. Seuraa tilannetta mut jos mitään kipuja ei ole jne niin kaikki on varmaan ihan hyvin.

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Jos uloste on mustaa ja se johtuisi verenvuodosta niin silloin se vuotaa ohutsuolessa.

Tuolla on lisää tietoa verisestä ulosteesta: Veri ulosteessa - Sairaana

Veikkaan kuitenkin että kyse on niistä rautavalmisteista. Raskauden aikana ruoansulatus hidastuu joten jos oot syönyt esim mustikoita,lakua ym ym niin sekin värjää. :) Jos yleiskuntosi on hyvä eikä sulla ole kipuja niin en huolisi vaan odottaisin vaikka seuraavaan neuvolaan. :)

Se siinä just onkin kun söin maltoferia vain päivän ja sen jälkeen ei ole ollut mustaa ulostetta. Tänään vasta oli. Yleiskunto on huonohko muutenkin kun huimaa ja nää säryt. Ja mahaa juilii. :( Mutta lääkäri paineli ja sanoi että ei hätää :O :O ja tosiaan se hb oli nyt noussut 110.. jos ois pahempi vuoto, eikös sen pitäis laskea?

Mahan juiliminen, jos on alavatsalla niin on todennäköisesti sitä et kohtu kasvaa. :) Älä huoli. Kyllä sä sitten huomaat jos kivut on niin kovat ettet pysty olemaan. Huimauskin kuuluu asiaan. Ihan sama kun mulla :) Mulla on kans ollut turvotusta ja ilmaa mahassa viimeiset päivät ja nekin aiheuttaa semmoista vääntävää kipua. Kuuluu asiaan, veikkaisin.

Voi myös tietenkin olla, et sulla on ollut joku polyyppi suolessa mikä on puhjenut. Tämä on kuitenkin ihan vaaratonta yleensä. Jos sitä vuotamalla vuotais niin uloste olisi löysää ja sulla olisi kova kuume ja olisit tajunnan rajamailla kuumehorkassa.

Eli uskon et se on vaan jostain mitä olet syönyt. Ei kuulosta munkaan korvaan vakavalta.

Älä stressaa! Ei ne lääkäritkään ole ihan turhaan opiskelleet.

Mulla rv 24+5.. kävin vessassa ja huomasin että ulosste oli mustaa. No ei siinä mitään. Vähän huimaa. Tajusin syöneeni mustikoita edellispäivänä. Mustikka tekee turvotusta ja muuttaa ulosteen väriä.

En usko, että aloittajalla näin, mutta minulla musta uloste tarkoitti vatsahaavaa: Kolme päivää sairaalassa, neljä pussia verta ja kuukauden lääkitys. Itse en edes tajunnut tuota vaan olin kuolla :(

Yhteistyössä