raskaus+makea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ööö

Vieras
Mulla tekee mieli makeaa nyt koko ajan... Sokerirasituksessa kaikki arvot oli mainiot. Onko siis niin paha, että syön sokeria? Vai voiko ne sokerit nyt kovastikin nousta, jos alan mässäilee? Viikkoja nytten 30. Vauva on kuulemma suuri. Olisiko parempi vaan yrittää olla syömättä makeaa? Tekee vaan niin hirveesti mieli. Onko jäätelö yhtä paha juttu kuin karkki? Yritän kyllä syödä tummaa suklaata, mutta nyt muutaman päivän on tehnyt mieli vaan ihan kaikkee. Haaveilen vaahtokarkeista ja kermavaahdosta koko ajan...

Mä mässäsin kyllä koko raskausajan kaikkea makeeta ja sokeriarvot oli koko aika aivan mainiot!
Meillä taas oli niin että vauva oli pikkanen ni ei ollu siitä huolta kun taas jos sulla on isokokonen vauva ni kyllä ehdottomasti rajoittaisin mässäilyä.
Kannattaa tehä niin ettei osta kotiin niitä herkkuja ni sit ei tuu samalla lailla kiusauksia...
tsemppiä vikoille metreille ;)

jos sulla on sokerit ok niin herkuttele vaan.

meillä on kaksi sokerivauvaa, toinen oli 4020g syntyessään (ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes mutta kyllä herkuttelinkin :ashamed: ) ja toinen 3720g (insuliinihoitoinen rd + ruokavalio joka piti kutinsa)

niin kai se olis parempi olla syömättä. onko jäätelössä kuin paljon sokeria? OOn karsinut kaikki turhat sokerit pois normaalista ruokavaliosta... oon epätoivoinen, kun tekee niin paljon mieli herkkuja... :)

Alkuperäinen kirjoittaja mulla sama juttu kun poikia odotin:
Poika tulossa varmaankin. :whistle:

Sitähän sanotaan että tytöt tehdään sokerista.
Mut tiedä siitä, mä olen aina ollut kauhee sokerihiiri, eikä raskaus muuttan asiaa mitenkää, ja poika tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla sama juttu kun poikia odotin:
Poika tulossa varmaankin. :whistle:

ja mun teki makeaa mieli kauheasti tyttöä odottaessa, pojasta makea sai oksentamaan :whistle:

mulla oli et pojassa söin vaan kaikkee kevyttää ja raikkaita juttuja ja en oikeestaan ollenkaan herkkuja kun ei tehnyt mieli.nyt oon syönyt ihan kauheesti makeeta ja sitä voisin vaan syödä.

mm..suklaakuorrutettuja hedelmiä..

Mutta jos se vauva kasvaa sokerilla liian suureksi, niin onko siitä koosta hyötyä, jos syntyy liian aikasin? kun ainahan on parempi olla isompi. Mutta nyt se on kyllä kasvanut isoksi, vaikka oon rajoittanut makeaa. Nyt vaan muutaman päivän on tehnyt mättää naamaan ihan kaikkee...

Mä en syöny mitään herrkuja mutta kun pojuu aloin oottaa niin mässäkin koko raskauden ajan... ei ollu päivääkään ettenkö olis pullaa tai muuta musuuttanu...
niin ja syntyessään paino 3980g tyttöjen aikaan en syöny makeeta ja isompi heistä paino 3890g et en sit tiiä vaikuttaako sokeri niin hirveesti...

mässää vaan! Mulla kiels neuvolatäti herkut (että ei tulis mulle liikaa kiloja mistä ois si vaikee päästä eroon) mut mä tulin vaa nii kiukkuseks et mieski sano et syö ny sitä suklaata :D ja minähän söin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
mässää vaan! Mulla kiels neuvolatäti herkut (että ei tulis mulle liikaa kiloja mistä ois si vaikee päästä eroon) mut mä tulin vaa nii kiukkuseks et mieski sano et syö ny sitä suklaata :D ja minähän söin.

saitko sää kilot nopeesti poijes?

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Mutta jos se vauva kasvaa sokerilla liian suureksi, niin onko siitä koosta hyötyä, jos syntyy liian aikasin? kun ainahan on parempi olla isompi. Mutta nyt se on kyllä kasvanut isoksi, vaikka oon rajoittanut makeaa. Nyt vaan muutaman päivän on tehnyt mättää naamaan ihan kaikkee...

ei se muutama päivä tee mitään hallaa JOS sulla kerran on sokerit ok.

etukäteen ei tietty voi tietää että syntyykö vauva etuajassa, laskettuna vai lasketun jälkeen eli voi se vähän tuskaista olla punnertaa tosi isoa vauvaa ulos. MUTTA ei se pieni, järkevä herkuttelu (siis niin että et sentään elä karkeilla) tee mitään jos sokerit on ok.

Mutta jäänkö mä nyt helposti koukkuun, jos annan itseni herkutella? En haluis vauvalle mitään ongelmia tehdä... no, ehkä mä otan ihan vähän jätskiä... :)

voiko siitä vauvasta tulla sokerivauva ilman mun sokereiden nousua?

Yhteistyössä