Raskaus+kortisoni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Frisse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Frisse

Vieras
Eli onko joukossamme odottavia ihmisiä, jotka ovat käyneet ottamassa kortisonipiikin raskauden aikana? Mulla jäi olkapään kipuhoidot kesken (yksi piikitys väliin) raskauden vuoksi. Nyt olkapää on niin pahana, että mietin josko kävisin kysymässä lääkäriltä, että onko mitenkään mahdollista piikittää raskaudesta huolimatta. Onko tietoa, että onko piikistä paljonkin haittaa vaaville?
T.Frisse 16+1

Viimeksi tänään kävin ottamassa kortisonipiikin, näin on myös ollut aiemmassa raskaudessa sekä imetyksessä. Mulla pistetään samalle suunnalle ja on siis niin kaukana vauvasta, että ei lääkärin mukaan voi sinne asti mitenkään imeytyä kun ihon alle annetaan...

Nooh, ja toinen juttu, että edellisessä raskaudessa mulle annettiin myös rv 24 kortisonia, kun vauva uhkasi syntyä, siis ihan sen vuoksi, että vauvan keuhkot vahvistuisi! Joidenkin lääkärien oon kuullut vastustavan noita kortisonipiikkejä raskaana oleville, mutta ihan terveenä on ainakin mun lapsi syntynyt, pahemmat on seuraukset, jos ilman oon koittanut olla...

Olisipa vain hyvä jos oma lääkärini suostuisi piikitykseen. Käsi on melkein toimintakyvytön, todella pahat liikerajoitukset...Haittaahan sekin jo lapsen hoitoakin, joten ehkä se puhuisi sitten piikityksen puolesta, jos lääkäri empii.
Sainkin jo huomiselle lekuriajan, oli peruutusaika. Onneksi, muuten olisi saanut odotella parikin viikkoa.

Juu kävin eilen lekurilla ja piikitti olkapääni. Nyt vältyin siltä järkyttävältä kivulta minkä kortisoni aiheutti viimeksi kun puuduteaine loppui. Viime kerralla oli käsi 3 päivää toimintakyvytön, nyt ei tunnu missään. Kummallista miten erilailla se voi vaikuttaa. Muuten olkapää tuntuu suht hyvältä. Hirveästi en ole sitä viitsinyt edes rasittaa, että lähinnä vasen käsi on vain rennosti roikkunut touhuissa mukana...=)