Raskaus ja voimakas turvotus - jaloissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta jo synnärille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta jo synnärille

Vieras
Eli mulla on jalat ollu nyt paripäivää ihan mielettömän turvoksissa, varpaat kääntyy joten kuten. Kasvoissa eikä käsissä juuri ole normaalia enempää ja viikkoja on jo 41+2. Pitääkö mun huolestua?

Mulla on vasta rv 20 eikä ole nilkkoja enää ollenkaan!

Miksi pitää aina raskautua just tähän kesää vasten niin, että turvotus on jotain ihan käsittämätöntä :D

Mulla oli esikoista odottaessa myös järkyttävä turvotus enkä osannut kyllä ajatella, että siitä pitäisi huolissaan olla. Miksi pitäisi? :confused:

no turvotushan voi olla merkki raskausmyrkytyksestä, mutta sitä kaiketi pitää olla myös muuallakin,erityisesti käsissä ja kasvoissa voimakkaana :P.. Itsellä ei vaan vielä oo näin palloina jalat ole olleet, niin vähän pelästyin.. Kaiketi kuumuus tehny tepposet :P

Jos yhtään epäilyttää raskausmyrkytys niin kannattaa ehdottomasti käydä joko päivystyksessä tänään tai viimeistään neuvolassa aamulla. Myrkytys voi edetä hitaasti hivuttamalla - tai iskeä pahana päälle muutamassa tunnissa ja sitten on oikeasti henki kyseessä. Minulla oli hivuttamalla tullut myrkytys, ei närästystä, ei suurta turvotusta mutta toisenlaisista tarinoistakin olen kuullut. Jos pystyt, niin kannattaa turvotukseen juoda ananasmehua/syödä ananasta, auttaa vähän.

Mut laitettiin synnärille arvioon kun jalat oli ihan törkeän turvoksissa, käveleminen sattui ja nilkat oli kadoksissa... Painoakin oli tullut viikossa reippaasti. Mulla tosin oli muitakin lieviä myrkytysoireita (mm. proteiinit välillä haalea +) Verenpaine oli ok. Synnytys päädyttiin käynnistämään, kun lapsivesi oli vähentynyt (viittasi istukan toiminnan heikkenemiseen) ja lisäksi pelkäsivät, että raskausmyrkytys puhkeaa kunnolla. Jotain pientä, mutta ei vielä hälyyttävää viitettä kai oli verikokeissa, en enää muista tarkemmin. Mutta siis turvotuksen takia laitettiin tutkittavaksi. Molemmissa raskauksissa sama juttu. Nyt toki varmasti helle turvottaa helposti, itse olen saanut lapset kovimpien pakkasten aikaan :D

Itse en ole tuon jalkojen turvotuksen takia mennyt erikseen näytille, vaan olen odottanut neuvolaan joka on ollut lähipäivinä, kun olo muuten oli ok ja selviä myrkytysoireita ei ollut, tilanne ei siis tuntunut mitenkään akuutilta.

No siis, kun itselläni käynnistetään viikonlopun jälkeen synnytys, niin neuvolaa ei enää ole. Tosin huomasin myös, että housut joita käytin parina päivinä, saattoi juuri sopivasti puristaa pohkeiden kohdalla ja näin myös pahentaa turvotusta, kun veri ei kiertänyt kunnolla :D. Nyt on vähän normaalimmat jalat taas :)

Yhteistyössä