Raskaus ja virtsan valkuaiset!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Viikkoja 18 ja valkuainen 1+.
Näin oli jo ihan alkuraskaudessa kerran, tällä viikolla annoin näytteen jossa taas valkuainen 1+, nyt vein uusintanäytteen ja taas 1+.
Huolestuttaa. Miksi, miksi MIKSI? raskausmyrkytys????
Viikkoja on vasta niin vähän :(.
Nyt sain kanisterin johon pissaan sunnuntaiaamusta maanantaiaamuun ja jos siinä on liikaa(?) valkuaista niin äitipolille. Pelottaa tosi paljon.

Muistan että valkuaista löytyi myös viime raskaudessa ainakin 5krt mutta uusintanäytteet aina muistaakseni puhtaat.

Raskausmyrkytystä ei ole ikinä ollut.

Mitä muuta voi olla kun raskausmyrkytys?!

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Näin oli jo ihan alkuraskaudessa kerran, tällä viikolla annoin näytteen jossa taas valkuainen 1+, nyt vein uusintanäytteen ja taas 1+.
Nyt sain kanisterin johon pissaan sunnuntaiaamusta maanantaiaamuun ja jos siinä on liikaa(?) valkuaista niin äitipolille. Pelottaa tosi paljon.

Muistan että valkuaista löytyi myös viime raskaudessa ainakin 5krt mutta uusintanäytteet aina muistaakseni puhtaat.

Voit lohduttautua sillä että raskausmyrk. ei tule yleensä vielä noin varhaisilla viikoilla.

Ja sitten omat kokemukseni... =) Mulla ollu joka raskaudessa valkuaiset plussalla vähän väliä,en tiedä mistä johtuu mutta kun verenpaine hyvä ja muuten kaikki kunnossa (paitsi hb 97) niin ei tässä mitään pelkoa ole... :hug:

jos proteiini on "vain" +1 ollut niin ei sitä kyllä kovin paljon vielä virtsassa ole. Tietysti vuorokausikeräyksestä saa vielä oikean tuloksen. Verenpaineet ovat kuitenkin ihan ok?

Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:

Voit lohduttautua sillä että raskausmyrk. ei tule yleensä vielä noin varhaisilla viikoilla.

Ja sitten omat kokemukseni... =) Mulla ollu joka raskaudessa valkuaiset plussalla vähän väliä,en tiedä mistä johtuu mutta kun verenpaine hyvä ja muuten kaikki kunnossa (paitsi hb 97) niin ei tässä mitään pelkoa ole... :hug:

Mullakin verenpaine ok.
Eka raskaudessa oli eri neuvola ja siellä sellaset "pissatikut" ja nyt on meidän neuvolassa joku tietokonesysteemi joka kattoo arvot. se on varmaan aika tarkka, liiankin...

Proteiinit nyt voi olla plussalla lähes minkä vuoksi vaan... niin kauan kun pysyvät yhdellä plussalla, niin en olisi huolissani.... ja tosiaan aika harvinaista on raskausmyrkytys vielä noilla viikoilla...

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
jos proteiini on "vain" +1 ollut niin ei sitä kyllä kovin paljon vielä virtsassa ole. Tietysti vuorokausikeräyksestä saa vielä oikean tuloksen. Verenpaineet ovat kuitenkin ihan ok?

Verenpaineet on jotain 130/80.
Ihan normaalit kun vastaanotolla otetaan (itse otettuna vähemmän).

sain jo paljon vastauksia,kiitos. mutta nostan vielä.
koitan ottaa rennosti ja ajatella että vaikka valkuaista on niin se ei ole raskausmyrkytystä.
mulla kolmas raskaus ja aiemmin ei raskausmyrkytystä ole ollut.
viime raskaudessa oli tosiaan toi valkuainen kans välillä +1 mutta uusintanäytteet ainakin muistaakseni puhtaita. nyt siinäkin oli valkuainen +1.

Ekassa raskaudessa mulla oli paha raskausmyrkytys, valkuainen +++, joka tuli rv:lla 27 ja poika synty 29+5. Toisessa raskaudessa oli usein yhdellä plussalla valkuainen mutta myrkytystä ei tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja :
minulla ainakin kun kerran oli valkuaiset plussalla, niin terveydenhoitaja sanoi heti vaan että valkovuotoa..

meidän th on niin dramaattinen.
viime raskaudessa oikeen huudahti ku huomas sen valkuaisen yhdellä plussalla että "raskausmyrkytys, raskausmyrkytys"
sitä tulee ittekki sit niin hysteeriseks.
vaikka verenpaineita ei ole ollu (siis korkeita) eikä turvotuksia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Ekassa raskaudessa mulla oli paha raskausmyrkytys, valkuainen +++, joka tuli rv:lla 27 ja poika synty 29+5. Toisessa raskaudessa oli usein yhdellä plussalla valkuainen mutta myrkytystä ei tullut.

Mitä sulle sanottiin kun toi valkuainen oli 1+?
Olitko sitten tarkemmassa seurannassa sen takia vai edellisen raskauden taustan takia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olitko sitten tarkemmassa seurannassa sen takia vai edellisen raskauden taustan takia?

Mä sain kotiin neuvolasta ne tikut ja pystyin niillä seuraamaan ettei valkuaista tullut lisää..joten eivät sen yhden plussan takia tiiviimmin seuranneet. Mutta olin kyllä tiiviissä seurannassa edellisen raskauden takia. Äitiyspolilla hyppäsin usein ultrassa, tutkittiin virtaukset yms. Ja sama homma tulee olemaan kolmannessakin raskaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä sain kotiin neuvolasta ne tikut ja pystyin niillä seuraamaan ettei valkuaista tullut lisää..joten eivät sen yhden plussan takia tiiviimmin seuranneet. Mutta olin kyllä tiiviissä seurannassa edellisen raskauden takia. Äitiyspolilla hyppäsin usein ultrassa, tutkittiin virtaukset yms. Ja sama homma tulee olemaan kolmannessakin raskaudessa.

ok. eli se 1+ vissiin kovin "vaarallista" ole.
meillä on neuvolassa sellanen "laite" joka on hirmu tarkka, eli ei näytettä ei katota niistä tikuista vaan siitä koneesta. kone sitte tulostaa vastauksen.

Ei ole vaarallista yksi plussa.:) Ole vaan huoletta, ei se ainakaan vielä myrkytystä tarkoita.

no niin vähän olen ajatellut kun ei muita oireita ole ja tätä valkuaista oli ekan kerran jo alle 10 vkolla.

ja viime raskaudessa...

Yhteistyössä