Raskaus ja väsymys

  • Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti
memmu
Että mua riepoo. Pahoinvointia ei mitenkään kamalasti ole (enää). Ja ruokakin jotenkuten alkanu taas maistumaan. Mutta kun saatan aamulla nukkua puol 10 (sillon ku mies kotona) ja kuitenkin sitten parin tunnin päikkärit pitää ottaa. Uni siis yllättää heti kun laitan itteni vaakatasoon. Ja jos en ota päikkäreitä niin jo 18 aikaan oon niin pahalla tuulella ja väsyny ettei mua kestä kukaan.
MÄ EN JAKSA KOKO AJAN VAAN NUKKUA!!!!

Ja semmosenki oon huomannu, että kun oon nukkunu päikkärit niin sitten tulee se ällötys ja paha olo... MÄ VIHAAN RASKAANA OLOA!!! ja nyt on vasta menossa viikko11....

Joo, tiedetään, kaikki ei koskaan saa kokea tätä raskauden "iloa ja onnea"....
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Että mua riepoo. Pahoinvointia ei mitenkään kamalasti ole (enää). Ja ruokakin jotenkuten alkanu taas maistumaan. Mutta kun saatan aamulla nukkua puol 10 (sillon ku mies kotona) ja kuitenkin sitten parin tunnin päikkärit pitää ottaa. Uni siis yllättää heti kun laitan itteni vaakatasoon. Ja jos en ota päikkäreitä niin jo 18 aikaan oon niin pahalla tuulella ja väsyny ettei mua kestä kukaan.
MÄ EN JAKSA KOKO AJAN VAAN NUKKUA!!!!

Ja semmosenki oon huomannu, että kun oon nukkunu päikkärit niin sitten tulee se ällötys ja paha olo... MÄ VIHAAN RASKAANA OLOA!!! ja nyt on vasta menossa viikko11....

Joo, tiedetään, kaikki ei koskaan saa kokea tätä raskauden "iloa ja onnea"....
Mitä valitat!?! nuku jos kerta saat. Toiset käy töissä raskaanakin ja väsyttää! Töiden jälkeen on ruokittava ja hoidettava lapset :)
 
  • Tykkää
Reactions: AmppaKoo
Lohdutuksen sanat voin lausua. Olin myös alussa todella väsynyt, kaikki piti tehdä pakon edessä. Mutta kun tulee se ns. keskivaihe raskaudessa olen aina elämäni kunnossa. Ei se väsymys koko raskautta kestä..
 
memmu
Kiitoksia myötätunnoista :) Jospa tämä tästä helpottas... viimästään sitte ku lapset muuttaa kotoa :D

Ja sulle "pelkkä piste", kyllä täällä varmaan valitetaan turhemmistakin asioista. Mullako ei sitten ole oikeutta olla väsynyt kun en virallisesti töissä tällähetkellä käy. Luuletko sä, että mä täällä päivät makaan ja lapset hyppii pöydillä? Mä koen olevani "töissä" 24/7 kun olen koko ajan lasten käytettävissä ja niistä huolehdin joten oleppas hiljaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Lohdutuksen sanat voin lausua. Olin myös alussa todella väsynyt, kaikki piti tehdä pakon edessä. Mutta kun tulee se ns. keskivaihe raskaudessa olen aina elämäni kunnossa. Ei se väsymys koko raskautta kestä..
musta tuntuu että mä kuolen tähän väsymykseen |O
nyt on rv 9+2.
Nytkin istun töissä pitäisi töitä saada tehtyä mutta vasyttää niin saakelisti että hyvä että istualteen pysyn. Mä haluan nukkumaan!!!
Illalla menen nukkumaan klo 20, herätys klo 06, eikö nyt herran jumala 10tuntia pitäisi riittää?! Viikonloppuna otan kyllä vähintään yhden minimissään tunnin päikkärit. Odotan juhannusta kuin kuuta nousevaa, tasan sen takia on on vain 4 työpäivää ja 3 ihanaa kokonaista päivää kotona ja voi nukkua, nukkua, nukkua :headwall:

Sanokaa nyt hyvät ihmiset että tää joskus vielä helpottaa |O
 
Meiks
Kyllä se pikkuhiljaa ohi menee! Mulla oli myös molemmista ihan tajuton väsymys alkuraskaudessa, eikä sitä auttanut öllö etova olo yhtään. Mut jos vaan jaksat, niin käy pienellä happihyppelyllä tasaisin väliajoin. Runsas hapensaanti tekee varmasti hyvää :) Tsemppiä!
 
mulla oli kans esikon aikana ihan hillitön väsymys...oli jo henkisestikkin todella raskasta. tiän just miltä susta tuntuu :| mulla oli vain se hyvä puoli että odotin ekaa lastani ja sain nukkua niin paljo kun halusin mutta oli se siltikin rasittavaa! tietty töissä kävin että se rajotti nukkumista...mutta vapaa-aikana en sit varmaan muuta tehnykkää.vaikka nukkukin kui paljon niin siltikin kun yritti jtn tehä niin oli sellanne nuutunu olo...todella raskasta. mutta onneksi se rauhottu siin 20 vkon paikkeilla.
koitahan jaksella!! :)
 
Morticia
Lohdullista lukea että en oo ainut jota väsyttää ihan sairaasti. Mies tuntuu olevan vähän ymmällään mun huonosta olosta ja jatkuvasta nukkumisesta (mitä nyt töissä käyn), hänen exänsä kun oli ilmeisesti varsinainen teräsnainen eikä ollut moksiskaan raskaana olosta.
 
vieras
Mulla on viikkoja jo 20 ja sitli nukun päikkärit, kun ei pysy hereillä. Jaloissa vielä pyörii kaksi lasta. Onneks pienempi nukkuu hyvät päikkärit ja isompi sillä välin kattoo lastenohjelmia töllöstä. En tiedä milloin helpottaa. :)
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Että mua riepoo. Pahoinvointia ei mitenkään kamalasti ole (enää). Ja ruokakin jotenkuten alkanu taas maistumaan. Mutta kun saatan aamulla nukkua puol 10 (sillon ku mies kotona) ja kuitenkin sitten parin tunnin päikkärit pitää ottaa. Uni siis yllättää heti kun laitan itteni vaakatasoon. Ja jos en ota päikkäreitä niin jo 18 aikaan oon niin pahalla tuulella ja väsyny ettei mua kestä kukaan.
MÄ EN JAKSA KOKO AJAN VAAN NUKKUA!!!!

Ja semmosenki oon huomannu, että kun oon nukkunu päikkärit niin sitten tulee se ällötys ja paha olo... MÄ VIHAAN RASKAANA OLOA!!! ja nyt on vasta menossa viikko11....

Joo, tiedetään, kaikki ei koskaan saa kokea tätä raskauden "iloa ja onnea"....
Mä oon samanlainen kuin sinä. En tykkää yhtään olla raskaana. Hyvä, että jossain saa valittaa.

Siihen päikkäreiden jälkeiseen pahaan oloon vinkki. Se luultavasti johtuu verensokerin heittelystä. Syö heti unen jälkeen jotain raikasta ja terveellistä, niin paha olo saattaa helpottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Että mua riepoo. Pahoinvointia ei mitenkään kamalasti ole (enää). Ja ruokakin jotenkuten alkanu taas maistumaan. Mutta kun saatan aamulla nukkua puol 10 (sillon ku mies kotona) ja kuitenkin sitten parin tunnin päikkärit pitää ottaa. Uni siis yllättää heti kun laitan itteni vaakatasoon. Ja jos en ota päikkäreitä niin jo 18 aikaan oon niin pahalla tuulella ja väsyny ettei mua kestä kukaan.
MÄ EN JAKSA KOKO AJAN VAAN NUKKUA!!!!

Ja semmosenki oon huomannu, että kun oon nukkunu päikkärit niin sitten tulee se ällötys ja paha olo... MÄ VIHAAN RASKAANA OLOA!!! ja nyt on vasta menossa viikko11....

Joo, tiedetään, kaikki ei koskaan saa kokea tätä raskauden "iloa ja onnea"....
Mitä valitat!?! nuku jos kerta saat. Toiset käy töissä raskaanakin ja väsyttää! Töiden jälkeen on ruokittava ja hoidettava lapset :)
Just näin. Marttyriäidit kunniaan. Töihin keskenmenon uhallakin. Varjelkoot jos joku valittaa pahaa oloa. Ei meillä valitettu!!!! :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Että mua riepoo. Pahoinvointia ei mitenkään kamalasti ole (enää). Ja ruokakin jotenkuten alkanu taas maistumaan. Mutta kun saatan aamulla nukkua puol 10 (sillon ku mies kotona) ja kuitenkin sitten parin tunnin päikkärit pitää ottaa. Uni siis yllättää heti kun laitan itteni vaakatasoon. Ja jos en ota päikkäreitä niin jo 18 aikaan oon niin pahalla tuulella ja väsyny ettei mua kestä kukaan.
MÄ EN JAKSA KOKO AJAN VAAN NUKKUA!!!!

Ja semmosenki oon huomannu, että kun oon nukkunu päikkärit niin sitten tulee se ällötys ja paha olo... MÄ VIHAAN RASKAANA OLOA!!! ja nyt on vasta menossa viikko11....

Joo, tiedetään, kaikki ei koskaan saa kokea tätä raskauden "iloa ja onnea"....
Mitä valitat!?! nuku jos kerta saat. Toiset käy töissä raskaanakin ja väsyttää! Töiden jälkeen on ruokittava ja hoidettava lapset :)
Just näin. Marttyriäidit kunniaan. Töihin keskenmenon uhallakin. Varjelkoot jos joku valittaa pahaa oloa. Ei meillä valitettu!!!! :headwall: :headwall:
Ei väsymys aiheuta keskenmenoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Että mua riepoo. Pahoinvointia ei mitenkään kamalasti ole (enää). Ja ruokakin jotenkuten alkanu taas maistumaan. Mutta kun saatan aamulla nukkua puol 10 (sillon ku mies kotona) ja kuitenkin sitten parin tunnin päikkärit pitää ottaa. Uni siis yllättää heti kun laitan itteni vaakatasoon. Ja jos en ota päikkäreitä niin jo 18 aikaan oon niin pahalla tuulella ja väsyny ettei mua kestä kukaan.
MÄ EN JAKSA KOKO AJAN VAAN NUKKUA!!!!

Ja semmosenki oon huomannu, että kun oon nukkunu päikkärit niin sitten tulee se ällötys ja paha olo... MÄ VIHAAN RASKAANA OLOA!!! ja nyt on vasta menossa viikko11....

Joo, tiedetään, kaikki ei koskaan saa kokea tätä raskauden "iloa ja onnea"....
Mitä valitat!?! nuku jos kerta saat. Toiset käy töissä raskaanakin ja väsyttää! Töiden jälkeen on ruokittava ja hoidettava lapset :)
Just näin. Marttyriäidit kunniaan. Töihin keskenmenon uhallakin. Varjelkoot jos joku valittaa pahaa oloa. Ei meillä valitettu!!!! :headwall: :headwall:
Ei väsymys aiheuta keskenmenoa.
Eikö? Mä oon luullut et aiheuttaa. Hei honey, mä vittuilin. :kieh:
 
[quote="Eims BaumJust näin. Marttyriäidit kunniaan. Töihin keskenmenon uhallakin. Varjelkoot jos joku valittaa pahaa oloa. Ei meillä valitettu!!!! :headwall: :headwall: [/quote]

Ei väsymys aiheuta keskenmenoa. [/quote]

Eikö? Mä oon luullut et aiheuttaa. Hei honey, mä vittuilin. :kieh: [/quote]

Oikeesti blondi ei tajunnu, mutta kun ihmiset (jotkut siis) ei voi tehdä yhtään mitään, kun ovat raskautuneet, kun "se ja se" voi aiheuttaa keskenmenoa.
 
täälläkin kärvistellään väsymyksen kanssa. huvitti tänään, kun haahuilin kaupungilla krapulaisen-muutaman-tunnin-nukkuneen ystäväni kanssa - oltiin ihan samassa jamassa. molempia oksetti, väsytti ja teki mieli ruokaaaaa, joka ei sit kuitenkaan maistunut :D vinkkinä päikkäreiden jälkeiseen pahaanoloon...mulla auttaa jäisistä marjoista tehty smuuti tai greippimehu. tsemppiä meille kaikille, kyllä kait tämä jossain vaiheessa helpottaa. mulla vasta rv8n menossa ja väsymys suunnaton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[quote="Eims BaumJust näin. Marttyriäidit kunniaan. Töihin keskenmenon uhallakin. Varjelkoot jos joku valittaa pahaa oloa. Ei meillä valitettu!!!! :headwall: :headwall:
Ei väsymys aiheuta keskenmenoa. [/quote]

Eikö? Mä oon luullut et aiheuttaa. Hei honey, mä vittuilin. :kieh: [/quote]

Oikeesti blondi ei tajunnu, mutta kun ihmiset (jotkut siis) ei voi tehdä yhtään mitään, kun ovat raskautuneet, kun "se ja se" voi aiheuttaa keskenmenoa. [/quote]

Ok. ;)
 
Emma
Joo, mulla rv. 5+1 ja aivan järkyttävä väsymys. Ja mikään ruoka ei maistu. Ja töitäki pitäis tehä. Millon ihmeessä tää väsymys loppuu. Tuntuu, että ei jaksa edes istuu, kuhan vaan sais nukkuu. Ja eka raskaus menossa. Onneks moni sanoo, että ei jokainen raskaus oo samanlainen. No, täytyy toivoo vaan, että ens kerralla ei väsyttäis näin paljon.
 
oujee
Tämä ei varmaan lohduta yhtään, mutta mä olen 39 viikolla raskaana ja olen ihan poikki. Olen ollut koko raskauden ajan ja käytännössä koko raskauden ajan olen joutunut päiväunet ottamaan. Silloin kun olin vielä töissä, niin menin klo 19 jo nukkumaan. Nyt loppuajasta, kun olen kotona, niin otan 2 h päikkärit ja silti olen jo ihan naatti 20 maissa illalla.
 
N
RV 7 menossa ja hereillä pysyminen on vaikeaa. Sen ajan mitä pysyy hereillä (töissä pakko), oksettaa tai närästää koko ajan. Väsymystä lisännee vielä se, että heräilen öisin närästykseen ja oksentamaan! Pitäisi jaksaa juoda paljon, ettei tule nestehukkaa, mutta tuntuu, että vatsalaukku on pienentynyt kamalasti. Jos juon puoli lasillista, maha on niin täynnä, että tulee oksennus... Sain ajan neuvolaan ensi viikolle, toivottavasti niillä on siellä jotain neuvoja :/
 

Yhteistyössä