V
vastavalmistunut rouva
Vieras
Tästä varmaan on tällä palstalla keskusteltu aikaisemminkin, mutta olisi kiva kuulla teidän odottavien mietteitä asiasta. Tilanne itselläni se, että olen ollut opiskelijana viimeiset vuodet, nyt valmistumassa ja sain juuri hetki sitten kuulla että todella kivasta työpaikasta soitettiin jossa kävin parissakin haastattelussa, työ olisi minun. Tilanne myös se, että olen tokaa kuukautta nyt raskaana.. Työ on vakituinen, ja vastaa koulutustani, ja kuten sanoin, työkaverit olisivat tosi mukavia (kyseessä siisti sisätyö, ei valtion virasto huom
. Nyt sitten mietityttää, eivät kysyneet lapsentekoaikeista haastatteluissa, enkä näe raskauttani näin ennen 3kk edes asiaksi jota haluaisin hirveästi levitellä KENELLEKÄÄN, koskaan kun ei tiedä kuinka raskaus jatkuu. Mutta, missä vaiheessa uudessa työssä kerron raskaudesta? Olen ollut tosi hyvässä kunnossa, eli mitään kremppoja ei ole, laskettu aika kesäkuun puolivälissä. Ehtisin siis puoli vuotta työskennellä, ja sitten äitiyslomalla (jos kaikki menee hyvin).
Mitä mieltä olette, kerronko raskaudesta sopimusta kirjoittaessani, vai myöhemmin, kun 3kk on kasassa ja raskaus edennyt? Onko mielestänne moraalitonta jos kerron myöhemmin, ja että itsellemmekin tuli yllätyksenä (olemme kauan yrittäneet ja perheessä lapsettomuutta ja keskenmenoja). Onpas aikamoinen tilanne. Sehän kuitenkin on varmaa että jos raskautta liputtaisin rekryfirmojen haastatteluissa, ei mulle mitään töitä tarjottaisi.
Niin, vai meneekö valitsemistilanteeksi. Toinenkin työ olisi tiedossa; kolmivuorotyö puhelinpalvelussa puolen vuoden sopparilla. Puuduttavaa hommaa, päivät (tai tunnit) eivät juurikaan vaihtele, ja työtä olisi niin arki- kuin pyhäpäivinäkin, kuin öisinkin.
Hmm hmm hmm, hyvät kanssakulkijat, viisaat neuvot ovat kalliita.
Mitä mieltä olette, kerronko raskaudesta sopimusta kirjoittaessani, vai myöhemmin, kun 3kk on kasassa ja raskaus edennyt? Onko mielestänne moraalitonta jos kerron myöhemmin, ja että itsellemmekin tuli yllätyksenä (olemme kauan yrittäneet ja perheessä lapsettomuutta ja keskenmenoja). Onpas aikamoinen tilanne. Sehän kuitenkin on varmaa että jos raskautta liputtaisin rekryfirmojen haastatteluissa, ei mulle mitään töitä tarjottaisi.
Niin, vai meneekö valitsemistilanteeksi. Toinenkin työ olisi tiedossa; kolmivuorotyö puhelinpalvelussa puolen vuoden sopparilla. Puuduttavaa hommaa, päivät (tai tunnit) eivät juurikaan vaihtele, ja työtä olisi niin arki- kuin pyhäpäivinäkin, kuin öisinkin.
Hmm hmm hmm, hyvät kanssakulkijat, viisaat neuvot ovat kalliita.