raskaus ja työ/palkkasyrjintä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumikameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumikameli

Aktiivinen jäsen
10.06.2008
1 617
0
36

Oletteko kukaan kohdannut työpaikalla syrjintää tms kun olette ilmoittaneet olevanne raskaana?

Itselläni on nyt käynyt niin. Alkuun pomo vaikutti olevansa tosi onnellinen puolestani, halasi ja onnitteli yms.

Seuraavana päivänä pomo ilmoitti että peruutetaan kaikki suunnitteilla olevat koulutukset, myös sellaiset mitkä minusta olisin aivan hyvin voinut käydä. Kyseessä olivat siis parin päivän koulutukset, ei mitään kovin ihmeellistä.

Nyt oli palkkaneuvottelut jossa oli kyseessä tosi pienestä summasta, mutta pomo eväsi sen minulta, alkuun vetoen siihen että olen ollut osastolla vasta vähän aikaa, mutta keskustelun edetessä toi esille raskauteni monta kertaa. Ihminen joka tuli osastolle pari viikkoa minun jälkeeni sai palkankorotuksen.

Tuon kouluksien perumisen vielä pystyin hyvksymään, mutta tuo palkka juttu... :kieh: juurikin se että selittää siitä kuinka olen ollut vain vähän aikaa niin siksi en saa, mutta mites tuo toinen sitten saikin sen korotuksen. V***u!

ärsyttää kovasti.

Äitiysloman alkuun on enää parisen kuukautta ja palkkakorotuksen summa pieni, niin en tiedä jaksaako sitä alkaa tappelemaan. Enemmänkin vain sellainen olo ettei pätkääkään arvosteta tehtyä työtä. Fiilis on että tehköön ne ihmiset jotka sen korotuksen saivat niin ne työt, miksi minä vaivautuisin kun ei sitä arvosteta... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Tuon kouluksien perumisen vielä pystyin hyvksymään, mutta tuo palkka juttu... :kieh: juurikin se että selittää siitä kuinka olen ollut vain vähän aikaa niin siksi en saa, mutta mites tuo toinen sitten saikin sen korotuksen. V***u!

ärsyttää kovasti.

Äitiysloman alkuun on enää parisen kuukautta ja palkkakorotuksen summa pieni, niin en tiedä jaksaako sitä alkaa tappelemaan. Enemmänkin vain sellainen olo ettei pätkääkään arvosteta tehtyä työtä. Fiilis on että tehköön ne ihmiset jotka sen korotuksen saivat niin ne työt, miksi minä vaivautuisin kun ei sitä arvosteta... :snotty:

jää kostoks aikaiselle rairauslomalle ;) :whistle:

Haluatko alkaa tapella työnantajaasi vastaan vai pysyä väleissä? Alkuun voisit varmaan sanoa työnantajalle kuitenkin, että tämähän on syrjintää, että otanko yhteyttä liittoon vai sovitaanko nämä asiat meidän kesken, eli että saat palkankorotuksen ja pääset koulutuksiin.

harkitsen saikun hakemista, kun muutenkin ollut tosi vaikea jaksaa töissä, nyt kun viimeinenkin motivaatio vietiin :|

Kyseessä hyvin iso firma niin en oikein tiedä että kannattaako alkaa tappelemaan ja palkankorotuskin on siinä alle 50e tasoa niin jaksaako oikeasti alkaa sellaisesta tappelemaan. Eniten tässä tuo periaate painaa.

Niin ja en kuulu liittoon ainoastaan kassaan. Ettei se liittokaan kamalasti varmaan auta...

Kurjaa, mutta aika yleistä. Raskaus on työnantajalle kuitenkin kallis juttu vielä näinä päivinä. Toivottavasti muuttuu. Itse olen isossa talossa töissä ja on enemmänkin talotason ohje jäädyttää raskaana olevan koulutukset ja palkankorotukset. Itse peruutin varaamani kurssit, kun tulin raskaaksi. Palkankorotuksia olen saanut parit lyhyellä aikavälillä nyt kun taas aloitin työt. Kannattaa olla ymmärtäväinen työnantajaa kohtaan, jos haluat töihin takaisin. En sano, että tuo on oikein, mutta elämä on tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Alkuperäinen kirjoittaja mape:
kyllä olen kohdannut. multa myös evättiin etätyön mahdollisuus ja en ole saanut nyt korotuksia, jotka mielestäni minulle kuuluisivat.

jatkoitko töissä ihan normaalisti vai mitä teit?

jatkoin siihen saakka kunnes jäin virallisesti äitiyslomalle ja varhennetulle sellaiselle. mun ylpeys ei antanut periksi hakea sairaslomaa vaikka sitä varmasti olisi saanut. nyt olen menossa takaisin töihin ja olen varma, että en edelleenkään kuulu pomon suosikkilistan kärkipäähän. olen tässä priorisoinut asioita ja jos oikein vittumaiseksi menee niin pitää etsiä toinen työpaikka - pitäkööt hiekkalaatikkonsa.

Yhteistyössä