Tiedän tunteen, se on vaikeaa. Meistä jokainen on myös erillainen kuinka kokee vieroitusoireet ja kuinka herkkä on riippuvuuksille. Minä olisin tyyliin alkoholisti ja kaikkea muutakin, jos ei elämässä olisi lapsia ja muita vahvoja periaatteita mitkä pakottaa ”elämään normaalia elämää”.
Joten kyllä, olen polttanut joinain raskausaikoina , jokaisesta savukkeesta potee kokoajan syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa. Miksi onkaan niin helvetin heikko ettei pysty lopettamaan edes vauvan takia, oman lapsensa jolla elämä edessä.
Itsekin toivoisin nyt pystyväni lopettamaan kokonaan, mutta stressi ja muu hektinen elämä tekee siitä vielä vaikeampaa. Lisäksi itselläni tylsyyden tunne saa tarttumaan tupakkaan, ehkä paras pohja lopettamiselle olisi stressitön ja hyvä tyydyttävä elämä, ettei niin tulisi olotiloja ja mielitekoja vetää sitä savuketta.
Huomaan että jos olen kauemmin polttamatta jo se palkitsee, kun tulee jotenkin levollisempi fiilis ei ole niin hermostunut koko aikaa. Ja mulla tuo perkele teettää lihasjumia ja päänsärkyjä , joten niiden poistuminen myös kannustaa ja palkitsee jatkamaan. Ja minua suoraan sanoen ketuttaa ne saarnaajat ”minä lopetin heti kun ensimmäiset kuukautiset edes alkoivat”, no se on hieno homma mutta ei kannusta niitä jotka taistelee sen lopetuksen ja kalvavan huonon omantunnon kanssa.
Tosi mahtavaa kun oot saanut vähennettyä noin paljon, 5tupakkaa on jo vähän! Sinuna minä vaan pysyisin siinä ja sitten jossain vaiheessa vaan taas vähentäisin. Oon kuullut että nikotiinilaastari auttaisi kaikista tehokkaimmin vieroitusoireisiin, olis kiva jos olisi joku paikka missä asian kanssa taistelevat voisi vaihtaa kuulumisia ja tsempata jatkamaan