Raskaus ja tukostaipumus

Olen ymmärtänyt että meitä joilla on suurentunut tukostaipumus, olisi aika paljon. Kuinka teillä on ollut jotka piikitätte päivittäin lääkettä? Onko ollut hankalaa? Milloin olette aloittaneet? Mitä maksaa? Korvaako Kela? Ehtiikö tulla hintakatto vastaan? Minulla olisi operaatio alkamassa viikon päästä vaikka olen ihan raskauden alkuvaiheessa... Takana on kaksi keskenmenoa joten lääkäri haluaa ottaa varman päälle :D
 
Piikittelin raskauviikon 36 loppuun saakka. Aloitus heti. Kela korvaa tietenkin. Minulla tuli katto täyteen, mutta myös astmalääkkeet kartuttivat omavastuukertymää. Minulla kolme keskenmenoa. Käytin Fragmin-piikkejä (5000 ky) 25 kpl vähän yli 70 euroa. Monella Klexane-piikit käytössä. Ei hauskinta puuhaa etenkään loppuvaiheessa kun vatsa jo niin iso, mutta selvittiinhän tuosta.
 
Viimeksi muokattu:
hei rikuppi!

onko sulla tuo apc-resistenssi? mulla löytyi tuo ekan monikkoraskauden jälkeen kun vaadein geenivirhe 5 tutkimista ( menee suvussa ) ja se löytyikin sitten keskivaikeana ( tuossa raskaudessa sitä ei siis tiedetty ja sain sen raskauden aikana veritulpan mut ei siitä sen enempää.. )

sit toises raskaudessa aloitettiin fragmin rv17+ ja piikiteltiin raskauden loppuun asti ja senkin jälkeen oli hetken marevanit käytössä

kolmannessa raskaudessa käytössä oli klexane rv12+ lähtien ja piikitykset raskauden loppuun asti ja marevanit myös käytössä synnytyksen jälkeen.

täs nykyises raskaudessa aloitettiin klexane jo rv8+ ja samalla tavalla jatkuu piikitykset kuin aiemmissakin.. hintakatto tais tulla jo vastaan, 30kpl klexaneita 0,4ml maksaa 168,31 euroo..
mulla maha on ihan mustelmilla ja välil tulee kirottua koko piikittely mut ei tässä enää itellä montaa viikkoa ole jäljellä.. meillä mies laittaa piikit, itse en jostain syystä pysty mut hyvin se on näinkin sujunut. piikitykset iltaisin aina samaan aikaan yötä vasten.

tsemppiä tuleviin piikityksiin!

kurpitsa ja rv32+6
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on myös toi apc-resistenssi. Mä oon alottanut Klexane pistot raskauden puolivälistä ja joutunut jatkamaan niitä vielä 6 viikkoa synnytyksen jälkeenkin.
Kamalan kalliitahan ne ovat,mutta kela korvaa ja maksukatto tulee varmasti vastaan. Mulla korvaa työpaikan sairauskassa.
Maha on mustelmilla,mutta aika nopeesti siihen tottuu ja siitä tulee ihan rutiinia.

Bamse 29+2
 

Yhteistyössä