Raskaus ja syömishäiriö. Älä lue jos moralisoit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rohkeasti vain kerrot neuvolassa, tuo on asia jota ei tule vähätellä.
Tuo diapetikon ruokavalio olisi kerrassaan mainio, silloin söisit todella terveellisesti ja se jo voisi auttaa asiaa.
Monta juttua olen lukenut raskaana olevista syömishäiriöisistä ihmisistä ja pahimmaksi ahdistuksen aiheuttajaksi on monilla tullut juurikin tuo painon seuranta. Ehdottomasti kannattaa pyytää, että korttiin ei merkitä mitään painoja ja jos tulee poikkeavuutta niin silloin vasta mainitaan asiasta.
Jos terkkaria ei asia miellytä tai jos on asennevammainen (näitäkin valitettavasti vielä löytyy), vaihdat terkkarin sitten sellaiseen joka ymmärtää.

Ainakin meidän neuvolassa ollaan muutenkin todella varovaisia tuon painon kommentoinnin suhteen, vaikka tätä sairautta ei olisikaan, mikä on mielestäni oikein hyvä asia.

Mukava, että haluat apua tähän ongelmaasi, monet vain painivat yksinään asian kanssa.

Oikein paljon voimia ja toivottavasti saat kaipaamaasi tukea ja apua =)

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Minulla on 12vuotta ollut eriasteisia syömishäiriöitä. Ensin anoreksia,bulimia ja jopa ahmimista ilman oksentamista. Nyt olen raskaana viikolla 8. Olen tällä hetkellä ylipainoinen,BMI 28. Minun on todella vaikea syödä. Olen yrittänyt pitää painon kurissa syömättömyydellä.
Olen oikeasti fiksu ihminen ja tiedän paljon ruoasta,terveellisyydestä jne,en vain osaa soveltaa sitä omaan elämään. Olen ollut samassa painossa vuoden,ennen sitä olen lihonut ja laihtunut vuorotellen. Kaapissa on kaikenkokoisia vaatteita S-XXL kokoa.
Perjantaina on ensimmäinen neuvola,ja en tiedä miten sanoisin ongelmastani siellä. Hermostuttaa jo valmiiksi.

Voin olla pari päivää kokonaan syömättä ja seuraavaksi syödä päivän aikana kolmen päivän annokset.

Halusin vain purkaa ahdistukseni jonnekin.

No jos ei paino nouse ja on syömishäiriön käyöstä niin kyllä se neuvolassa huomataan... Synnärillä voit saada sairaalan sosiaalityöntekijät kintereille kun tieto menee sinne ja olet syynissä pystytkö lasta edes hoitamaan. (näin on käynyt, tiedän mistä puhun) joten yritä, edes lapsen takia.

Mulla on vähän sama juttu,ennenku tulin raskaaksi ni mulla oli sellanen suht terve jakso ja lihoinkin siinä paljon. Neuvolassa en ole mitään sanonu ku toi täti siellä on ihan täys nilkki eikä varmaan ymmärtäisi asiaa. Mä oksensin raskauden ekat 10 viikkoa tahtomattani ja bulimiapeikko siellä kolkutteli ovea kieltämättä. Noh kun siitä pääsin niin pidin pääni enkä sortunu,sitten paino alko nousta ja neuvolassa natkutettiin siitä jatkuvasti,ei oo ollu helppoo ku oon lihovaa sorttia muutenkin. Nyt loppu häämöttää ja oon saanu pidettyä itseni raiteilla..vaatii kyllä mielenvoimaa.

Yhteistyössä