Raskaus ja stevia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sakuliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei siinä kai pitäis mitään olla ettei sais mutta en varmaan kokeilis ite (on niin uus eikä ihan kamalasti tutkittu kuitenkaan) maistuukin kuulemma pahalta.

Ennen steviaa olikin helppo muistisääntö toi että aalla alkavia voi käyttää ja ässällä ei.

.. Stevia on luonnontuote, mutta täytyy muistaa, etteivät kaikki luonnosta saatavat tuotteet ole automaattisesti myrkyttömiä. Kuten esimerkiksi myrkylliset sienet ;) No mutta, steviahan sai aivan vasta myyntiluvan Suomessa. Siitä ei liene ole ainakaan kattavia kotimaisa tutkimuksia turvallisuudesta / turvattomuudesta. Itse en tämän faktan perusteella ole juurikaan alkanut suosia steviaa makeutusaineena. Eri asia sitten kun olen synnyttänyt ja imettänyt, sittenhän olen vastuussa vain omasta terveydestäni.
Tässä linkissä http://vihertaja.blogspot.com/2010/12/stevia-stevia-rebaudiana.html viitataan siihen, että alkuperäiskansat Etelä-Amerikassa olisivat käyttäneet steviaa raskauden keskytyksiin sekä sen lisäksi stevian hedelmällisyyttä vähentävään vaikutukseen. Jutun perässä on lähdeluettelo mistä lötyy tuonkin tutkimuksen lähde. Tiedä sitten kuinka luotettava se on ja millaisia pitoisuuksia steviaa on pitänyt ottaa abortin aiheuttaakseen. Uskoisin ettei kuitenkaan aivan pieniä määriä? Mutta, koska tarkempaa tietoa ei ole niin tyydyn olemaan ilman steviaa.

Yhteistyössä