Raskaus ja sektion jälk. kiinnikkeet

Hei!

Onko kenelläkään kokemusta kiinnikkeistä vatsassa, jotka venyvät mahan kasvaessa? Itse odotan nyt toista, ensimmäinen syntyi sektiolla. Alavatsa on arka ja terveydenhoitaja sanoi sen johtuvan edellisen sektion jälkeen tulleista kiinnikkeistä.

Onko se rajoittanut elämää/synnytystä tms. mitenkään?

Aurinkoista kevätpäivää kaikille!
B)

Nipsu
 
Mulla oli kans raskausaikana alavatsakipuja jotka terkan mukaan johtui juuri sektioarven kiinnikkeiden venymisestä. Muuta haittaa/vaivaa ei sektioarvesta ollut raskausaikana eikä synnytyksessä. Normaali alatiesynnytys ja vauva oli ihan mukavan kokoinenkin 4840g/53cm ja py 38cm rv 41+3. Onnea odotukseen!
 
Mulla nyt kolmas raskaus rv.37+1. Ja takana kaks sektiota eikä mulla ole kyl ollut minkäänlaisia kipuja vatsassa tässä raskaudessa eikä edellisessäkään.. Johtuneeko siitä et ekan ja tokan raskauden väli oli 7v. ja tokan ja kolmannen väli 8v. Niin ja tämäkin tulee olemaan sektio. Lääkäri vaan sanoi ultrassa et ku on kaks sektioo takana ni sen takia ja jos on niitä kiinnikkeitä ni aina leikataan ei oteta riskiä synnyttää norm.
Tulipa sekavasti :whistle:
 
Mulla esikoinen syntyi sektilla. Nyt odotan toista rv31+3. KIpuja on ollut ihan alamahan reunoilla, vähän nivusten yläpuolella. Kipu on tosi kova. Usein jos esim istun, niin on pakko saada suoristettua itseni, jos kipu alkaa tuntua. Samoin jos seison, niin kivun takia on pakko mennä kumaraan. Terkkari&lääkäri veikkailivat, että kivut aiheutuu mahdollisesti juuri kiinnikkeistä. Lääkäri sanoi myös, että joskus raskauden loppuvaiheessa voi sektiohaavaan tulla ns. haavakipua. Sanoi, että jos sen tyyppistä kipua tulee, niin siitä pitää heti ilmottaa. Sanoi myös, että yleensä varsinkin loppuraskaudesta edellisen sektion arpea voidaan seurata myös ultraäänellä. Sillä nähdään, että haava kestää varmasti kohdun venyessä.

Nyt tästä kivusta lääkäri oli sitä mieltä, että on ihan harmitonta kiinnikkeistä johtuvaa.
 

Yhteistyössä