Raskaus ja seksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen raskaana ja tuntuu että halut vaan lisääntyy ja lisääntyy. Kun maha on kasvanut on miehestä tullut varovainen ja hieman epävarma mikä tietysti vaikuttaa kokonaisuuteen. Olen yrittänyt keskustella ja kannustaa että kyllä osa asennoista epämukavalle tuntuu mutta ei kuitenkaan kaikki. Mieskin kuitenkin haluaa ja on innokas myös tekemään alotteita mutta kesken homman saattaa vähän niin sanotusti tunnelma lässähtää kun hän alkaa liikaa pohtia sattuuko minuun tai tuntuuko epämukavalle, pysäyttää hommat ja alkaa tätä varmistella. Kuinka tämmöisestä pääsee yli ja eteenpäin? Vaikka kumpikin ymmärtää toisiaan ja ollaan keskusteltu asiasta niin alkaa tuntua että seksi on kohta joku mörkö suhteessamme raskausajan.

Taitaa olla melko usean raskaana olevan ongelma. Osuuko jotain lapsen päähän, häiriintyykö vauva, tuleeko ennenaikaisia supisteluita jne. Vastaus on no hätä koska sikiö tai vauva kelluu nesteen sisällä ja on täysin turvassa. Seksi on loppuun asti turvallista ja jopa suotavaa jos halutaan vauhtia synnytyksen käynnistymiseen.

Totta että varmasti on yleinen ongelma.
Tuntuu vain että meillä tämä on kohta ongelma kummallekin. Tuntuu että mitä enemmän mies on epävarma niin minä olen halukkaampi. Ehkä ikäänkuin testaan pitääkö hän minua viehättävänä vielä?
Laskettuun aikaan on vielä yli 3 kuukautta mutta mahani on jo aika jäätävä. Täytyy ehkä neuvolassa ottaa puheeksi jo asia.

Totta että varmasti on yleinen ongelma.
Tuntuu vain että meillä tämä on kohta ongelma kummallekin. Tuntuu että mitä enemmän mies on epävarma niin minä olen halukkaampi. Ehkä ikäänkuin testaan pitääkö hän minua viehättävänä vielä?
Laskettuun aikaan on vielä yli 3 kuukautta mutta mahani on jo aika jäätävä. Täytyy ehkä neuvolassa ottaa puheeksi jo asia.
Oletteko miettineen perinteisen yhdynnän sijaan muita vaihtoehtoja antaa toiselle suuseksiä tai masturbaatioita sormin, käsin tai leluja hyväksikäyttäen. Seksi pitää sisällään melkoisen paletin.
On aika surullista jos miehesi kieltäytyy nyt ehkäisyvapaasta seksistä koska synnytyksen jälkeen myös seksielämä muuttuu. Karenssi, kivut, väsymys, vanhemmuus, yhteisen ajan puute ja ehkäisyn tarve tulee kuvioihin mukaan.

Yhteistyössä