raskaus ja salmonella....APUAAAAA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammamäessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammamäessä

Vieras
Apua auttakaa ystävät hyvät jotka asiasta jotain tiedätte. Eli mulla ollu ripulia pitkästi toista viikkoa ja kuumetta. Nyt sitte tuli ulosteviljelyvastaukset ja tulos salmonella. Mulla raskausviikkoja nyt 29. Miten tämä vaikuttaa sikiöön, entä voiko synnytyksessä tarttua vauvaan tai muuta??? netistä en löydä fakta tietoa paljoakaan raskaudesta ja synnytyksestä jos on todettu salmonella. Onko jollain kokemusta tai tietoa, olisin ikionnellinen!

Hei!
Mulla on ollut raskaus aikana salmonella, eikä siitä ole vaaraa sikiölle. Se on kohdussa turvassa siltä pöpöltä. Mutta synnytyksessä voi tarttua lapseen, jos synnyttää alakautta. Toivottavasti ehdit saada sen pois ennen synnytystä. Luulis kai tuon perusteella saavan sektion jos on yhä positiiviset näytteet kun synnytys lähestyy.

Kokeile kaupasta saatavia lactobacillus tuotteita, kuten maustamatonta jugurttia ja piimää, on ihan valion tuotteita. Itse silloin luin jostain, et auttaisivat tuon pöpön häätöön elimistöstä ja kun aloin käyttää niitä silloin itse niin viikko siitä oli mulla negatiiviset salmonella näytteet. En tiedä auttoiko nuo hapanmaitotuotteet, mut kannattaahan se kokeilla. Tsemppiä, on tosi inhottava tunne kantaa jotain hemmetin pöpöä raskausaikana, toivotaan et saat pian negatiivisen tuloksen!

Mulle lääkäri sanoi, et voi kyllä alkuraskaudessa lisätä keskenmenon riskiä, muttei ole vaarallinen sikiölle jos raskaus jatkuu, ei siis vammauta lasta tai muuta.

Yhteistyössä