Raskaus? ja raskaustesti

pikkupeikko harmaile
mulla oli ainakin 2 päivää ennen ku menkat alko ni plussaa... sitä ennen testasin muutama päivä aikasemmin mammaksi.fi testillä ja negaa oli... herkkyys sama kummassakin testissä....
 
mä vaan
unohdin kertoa, että imetän eikä mulle ole ollut vielä kertaakaan kuukautisia, joten nuo tekee asian aika erilaiseksi verrattuna, jos mulla olisi jo normaali kuukautiskierto meneillään.
 
Seeki kai riippuu taas vaihteeks siitt raskaushormoonin määräst et millo näyttää. Voiha se olla et jollai pamahtaa hormoonit kattoon heti muutaman päivän pääst laakist ja joillain vast parin viikon pääst. :whistle:
 
Äiree
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 19:40 mä vaan kirjoitti:
unohdin kertoa, että imetän eikä mulle ole ollut vielä kertaakaan kuukautisia, joten nuo tekee asian aika erilaiseksi verrattuna, jos mulla olisi jo normaali kuukautiskierto meneillään.
Oon ihan samanlaisessa tilanteessa,kun sä...
Pysympä siis täällä kuulolla... :D

Kuin kauan sul on synnytyksestä?Mulla pian vuosi..Eikä mesua ja kuulu eikä näy..pari teskiäkin jo tehny mut eip oo onnannu ei..ja mä imetän myös.
 
Tää ei kyl rohkase ketää menkkojen suhteen, mut kerrompa kumminki :whistle: eka lapsi -00, jonka jälkeen ei menkkoja tullu ollenkaa. -01keltarauhashormooneilla saatiin tulemaan, siitä raskaus ja km. Taaskaan ei kaavinnan jälkeen menkkoja, mut olinki kuukauden sisäl raskaana. Siitä poika -02. Sen jälkeen ei taaskaan menkkoja. Pillereillä saatiin tulemaan. Sillo menkat kesti aina 2pv eikä ollu ees veristä. Vaihdoin hormoonikierukkaan -05 ja menkat loppu kokonaan. Kierukka otettiin pois viime kuussa ku yritetää vauvaa. Siit 2pv ni alko menkat mut nyt ei tuu taas mitää. Kierto nyt 36pv ja testi nega :eek:
 
Moi!

Löysin tämmöisen artikkelin....

Imetys ja raskaus [4/1998]

Haluaisin tietää, voiko imetysaikana tulla raskaaksi, vaikka kuukautiset eivät ole vielä alkaneet? Jos voi, niin kuinka yleistä se on? Entä jos imetysaikana tulee raskaaksi, niin saako imetystä jatkaa? Vauvamme on nyt seitsemän kuukauden ikäinen ja olen juuri alkanut antaa lisämaitoa imetyksen ohella. Milloin kuukautisten pitäisi alkaa? Olen kuullut, että noin kuukausi imetyksen lopettamisesta, (pitääkö paikkansa?).

Noin kaksi viikkoa ennen ensimmäisiä kuukautisia on ovulaatio, jolloin hedelmöittyminen on tietysti täysin mahdollista. Ennen vanhaan oli aika yleistäkin, että perheen lapset syntyivä tiuhaan tahtiin, noin vuoden välein.Yleensä kuukautiset alkavat siinä vaiheessa, kun imetys pikkuhiljaa vähenee ja maidontulo tekee loppumistaan. Näin luonto on osaltaan varmistanut sen, ettei naisen keho joudu pitkäksi aikaa kahteen rasitukseen; imetykseen ja raskauteen.Milloin kuukautiset sitten alkavat säännöllisinä imetyksen jälkeen, on hyvin yksilöllistä. Muun muassa äidin huono yleiskunto, väsymys ja stressi viivyttävät kuukautisten alkua.
 
Riippuu se kierron pituudesta ja säännöllisyydestäkin, että milloin se testi alkaa jotain näyttämään. Jos kierto on säännöllinen ja noin 30 pv mittainen, niin on suht helppo laskea, koska ovulaatio on ollut ja siitä yleensä parin viikon päästä alkaa menkat eli myös silloin parin viikon päästä testikin jo jotain saattaa näyttää. Mutta jos on pitkä kierto ja epäsäännöllinen, niin on ehkä vaikea laskea, että koska se ovulaatio on ollut ja koska niiden menkkojen nyt oikeastaan pitäisikään alkaa. Tällöin voi olla, että testi ei vielä näytä mitään vaikka menkkojen olisi jo pitänyt tulla kun voi olla, että siinä kyseisessä kierrossa ovulaatio voi olla ollut vasta vähemmän kuin kaksi viikkoa aikaisemmin.

Ja jos käy niin, että menkat on myöhässä reilusti ja silti testi näyttää miinusta, niin yksi selitys voi olla sekin, että kyseisellä kierrolla ei ole ovulaatiota ollut ollenkaan.
 

Yhteistyössä