Raskaus ja passiivinen tupakonti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistus

Vieras
Missä vaiheessa passiivinen tupakointi on haitallista sikiölle? Itse olen vasta ihan raskauden alussa, viidennellä viikolla, mutta mietityttää kun työssäni joudun altistumaan tupakansavulle (kotiavustajana), sekä toimistomme sijaitsee baarin yläkerrassa, ja sielläkin on siis kauhea tupakan haju. Tupakan savu tarttuu seinäpintoihin ja vapautuu niistä syöpää aiheuttaviksi aineosiksi. Minkähänlainen merkitys tuolla savulla on sikiölle? Olen ihan paniikissa. En kai voi töitä tuon vuoksi lopettaa. Olenko ylivarovainen?

En osaa vastata kysymyksiisi,mutta kerro tilanteesta neuvolassa. Jos neuvolassa ollaan sitä mieltä että tuollainen passiivinen tupakointi on sikiölle oikeasti haitallista,niin voit käsittääkseni vaatia työnantajaa järjestämään työolosi turvalliseksi sekä sulle että sikiölle.

[QUOTE="Annukka";29103126]Mikä vitun tupakonti? Täällä näkee ihan hirveästi kirjoitusvirheitä.[/QUOTE]

Pyydän kovasti anteeksi. Tulin juuri iltavuorosta, ja olen erittäin väsynyt. Pyrin kirjoittamaan jatkossa virheettömästi.

[QUOTE="vieras";29103074]En osaa vastata kysymyksiisi,mutta kerro tilanteesta neuvolassa. Jos neuvolassa ollaan sitä mieltä että tuollainen passiivinen tupakointi on sikiölle oikeasti haitallista,niin voit käsittääkseni vaatia työnantajaa järjestämään työolosi turvalliseksi sekä sulle että sikiölle.[/QUOTE]

Juu on olemassa sellainen laki jonka mukaan työntekijän ei tarvitse altistua vaaralle johon kuuluu myös tupakansavu (ei haju vaan savu).

Yhteistyössä