Raskaus ja painonnousu, vinkkejä kehiin!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sotanorsu rv12...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sotanorsu rv12...

Vieras
Mitä tehdä, kun paino on noussut jo rv12 kahdeksan kiloa!!??

En syö karkkeja, makea ällöttää, en pahemmin herkuttele millään muullakaan, mutta jatkuvan pahoinvoinnin takia mun pitää syödä tunnin parin välein. Jos syön esim. omenan, täytyy mun syödä uudestaan jo puolen tunnin päästä, tai on niin sairaan huono olo heti.

Ei siis mikään ihme, että tällä syömisellä lihoo, sillä päivittäin ruokamäärä plussasta lukien on ollut melkoinen. Miten siis ihmeessä voin saada painonnousun kuriin, kun mun täytyy syödä koko ajan, että olo on edes vähän parempi? Ja tosiaan mitkään kevyet välipalat, kuten omena, tms. ei pidä mua kunnossa edes tuntia. Pitää saada leipää, juustoa, jugurttia, jne. :/

Mulla myös nousi esikoista odottaessa paino aika sfääreihin, tosin ihan kahdeksan kilon nousua tuossa vaiheessa ei tainnut olla. Nyt tässä toista odottelen, ja olen koettanut herkutella vähemmän/syödä muutenkin terveellisemmin ja ihan vain perus kotiruokaa. Limsat ja mehut joko kokonaan pois tai ainakin minimiin, samoin muutkin syötävät sekä juotavat herkut. Tuossa ylempänä joku antoikin jo hyviä vinkkejä, itse lisäisin tuohon listaan aamupalaksi puuroa (tai muroja, miten tykkää). Maustamattoman jogurtin kanssahan voi sitten syödä vaikka niitä marjoja tai hedelmiä.

Käsittääkseni yksi tärkeä asia on myös muistaa syödä säännöllisesti, ja juoda myös riittävästi vettä. Muistahan myös liikkua! :)

Sama ongelma vähän pienemmillä kiloilla. Mulla on nyt huono-olo vähän helpottanut, eetä pärjään parikin tuntia syömättä. Juon toisinaan myös vissyvettä huonoon oloon ja se auttaa, kun saan suolaa ja kirpeän maun suuhuni. TOivotaan, että olosi helpottaa, että pystyt valikoimaan, mitä syöt. Onneksi raskauksissa on erilaisia vaiheita!

Kiitos vastauksista. Tosiaan syön jo nyt ainoastaa täysrukiista leipää ilman rasvaa sekä maustamatonta jugurttia. Ongelma ei ole minulla ruuan laatu, vaan se määrä. En syö siksi, että minun tekisi mieli syödä. Syöminen vain on ainoa keino saada edes hetkeksi siedettävä olo. Lisäksi juon ainakin kolme litraa päivässä vettä. Mehuja tai limuja en juo.

Tuo vishyvesi voisi kyllä olla yrittämisen arvoinen juttu. Mulla tulee tosin helposti närästystä vishystä, mutta voisihan sitä kuitenkin kokeilla.

Joo, tahti on ollut todellakin hirveä. Varsinkin kun huomioi lähtöpainon 56kg, niin olen lihonut 14% alkuperäisestä painostani!

Mulla oli esikoisen aikaa tullut rv 14 n. 8 kg lisää painoa, vaikka en juurikaan muuttanut ruokalutottumuksia ym. sitä vaan tuli ja lopulta yhteensä n. 30 kg.

Nyt toista odottaessa rv 13 menossa ja painoa tullut vain n. kilo. Mitään suurempaa muutosta ei aiempaan ole. Ota tästäkin nyt sitten selvää miten kroppa käyttäytyy. Viimeeks popsin porkkanoita, satsumoita ja ruisleipää, nyt jugurttia.

Yhteistyössä