Raskaus ja kilpirauhasen häiriö

Elikkäs,olen 21-vuotias nainen ja olen totaalisen kyllästynyt tähän uupuneeseen oloon. En muista vuoden 2009 jälkeen tervettä päivää nähneeni,ahdistusta,hikoilua,yleiskunnon romahtamista,järkyttävä väsymys 24/7.

Tässä hieman arvojani:

8.12.2009 : S-TSH: 6,4
S-T4-V 11

24.2.2010: S-TSH 3,4
S-T4-V 11

10.5.2010: S-TSH 4,7
S-T4-V 12

5.10.2010 S-TSH 4,8
S-T4-V 14

2.2.2012: S-TSH 2,7
S-T4-V 10,7

Eli kuten näkyy,heitelleet ovat...Nyt tilanne on se että olen raskaana seitsemännellä kuulla ja tietenkin uupumukseni ja väsymykseni laitetaan raskauden piikkiin,vaikka näitä oireita on ollut jo vuodesta 2009. Asialle ei mitään ole tehty,tosin v. 2010 helmikuussa mulle todettiin ahdistuneisuushäiriö. Mielialalääkkeet auttoivat ahdistukseen mutta eivät uupumukseen,väsymykseen tai lihasheikkoukseen.

Olen aivan totaalisen kyllästynyt tähän olotilaan. Yhtäkään päivää en elä ns. normaalisti ja terveenä,olen väsynyt jatkuvasti ja väsymys on pahentunut viimeisein vuoden sisällä. Voisin nukkua 24/7. Lihasheikkous ja hikoilu on myös todella inhottavia. Haluisin elää normaalia elämää,käydä ulkoilemassa ja jaksaa edes kauppakassin kantaa kotiin mutta ei. Olisin niin kiitollinen jos edes joku vastaisi jotain?? Mitä mieltä olette arvoista? Onko liikatoimintaa vai vajaatoimintaa? Mun mielestä mun arvot on aika paljon heitelleet.
 
Heips,

Mene yksityiselle lääkärille niin saat takuulla tyroksiinilääkityksen.
TSH aivan liian korkea ja T4V liian matala.

Kunnallisella näitä seurataan seurataan ja seurataan vaikka oireita olisi ja olo huono. Itse tappelin kanssa pitkään kunnes päätin nyt helmikuussa kääntyä yksityisen puoleen joka oli ihan pöyristynyt siitä että lääkitystä ei oltu aloitettu.

Älä lykkää lääkärikäyntiä vaan mene heti, kilpirauhasen toiminta on tärkeää lapsesikin kehityksen puolesta. Ja tällä en halua pelotella - itselläni on 2 tervettä lasta vaikka sairastin molempien aikana hoitamatonta vajaatoimintaa.
 
Moikka! Itselläni todettiin vähän aikaa sitten kilpirauhasen vajaatoiminta tsh 5,5 ja
T4v 13,7! Eli veikkaus edellisiin kahteen keskenmenoon on tämä sairaus. Jos nyt näin voi sanoa niin olen onnellinen et jotain löytyi ja aloitin lääkityksen.
 

Yhteistyössä