Raskaus ja kilot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinni

Vieras
Hei,näin 35-vuotiaana aloimme mieheni kanssa yrittämään enimmäistä lastamme.Itseäni vain tuppaa huolettamaan kilot joita raskaus tuo tullessaan.Olen nytkin jo 165 cm/72 kg ja ollut laihiksella.Eli miten jos/kun kiloja kertyy raskauden aikana (kuulemma jopa 20 kg) ne saa pois tällä iällä?Onko kokemuksia muilla samaa ikäluokkaa olevilla ko.asiasta?Ei innosta ajatus juuri 40 kiloa pudottaneena saada taas sama määrä takaisin mutta lapsen kyllä haluamme.
Voitteko antaa neuvoja,arvostaisin suuresti etenkin noin samanikäisten neuvoja koska kilothan tunnetusti lähtevät nuoremmilla helpommin pois kuin yli 3-kymppisillä.Kiitos etukäteen ja hyvää kesän odotusta kaikille :)

no vähäset ne on sun huolet! Meille sais se vauva tulla vaikka heti, enkä välittäis tippakaan vaikka painaisin 100 kiloa synnytyksen jälkeen. Mutta kun ei, yritystä takana jo pari vuotta, ikää reilut 35. Ei oo tullu mieleenkään aatella miltä sitä näyttäis raskauden jälkeen, kunhan vaan sais sen vauvan. Jos oot noin tarkka omasta ittestäs, ehkäpä ei sitä vauvaa kannattais edes tehä?

On hyvin tervettä ajatella painoa ja lapsen hankintaa. Kun lapsi on syntynyt vääristyneet ruokatottumukset heijastuvat lapsen ruokatottumuksiin ja aiheuttavat ylipainoa. Ylipaino aiheuttaa diabeteksen ja verenpainetta. Tutkimusten mukaan lihavat naiset saavat vähemmän palkkaa ja syrjäytyvät työelämästä helpommin kuin normaalipainoset. Jätä sokeri ja valkea vija pois pysyvästi kaikissa muodoissa. Ne eivät ole tärkeitä aineita elimistölle. Painonvartijoiden ruokavaliossa on terve pohja. Itse sain kaikki ylikilot pois. Minulla on 3 lasta viimeisin 42 vuotiaana. Pullaat, makeiset ja sokerimehut ovat turhia ravintoaineita. Jugurttipurkissa on limsapullolisen verran sokeria. Keskiverto suomalinen nainen painaa 40 vuotiaana 20 kiloa ylipainoa. Liika perunan ja rasvakastikkeiden, ranskalaisteperunoiden ja kermaruokien syönti lihottaa. Tsemppiä terveellisen ruokatottumusten tiellä. Elämästä nauttii enemmöän ilman liikakiloja. On helpompaa liikkua, jaksaa ja nauttia itsestä peilin edessä sovituskopissa.

Kiitos asiallisista viesteistänne,etenkin Krissen viesti oli fiksu ja kannustava niin itsenikin kuin tulevan lapsemme kannalta.Olette suurenmoisia naisia ja tulevia äitejä :)

Oikein hyvää kesää teille kaikille :)

Hip! Laihdutin reippaasti ennen raskautta ( 25 kg) mikä varmaan auttoi myös raskaaksi tulossa.

Nyt painan 55 kiloa (170 cm), muutaman neljä kiloa vähemmän kuin alunperin. Kilot lähtevät imettämällä, imettämällä ja terveellisellä, hyvin vähäkalorisella ruokavaliolla.
Minulla ei ole siis jäljellä kilon kiloa raskaudesta, ei löysiä nahkoja jne, päinvastoin: Olen ennenminkin elämäni kunnossa: six packkikin löytyy! Vauvanhoito on niin rankkaa ettei mitään ylimääräisiä urheiluita tule harkittua.

Moi!
Minulla oli ylipainoa, kun aloin odottaa poikaani..161cm ja painoin 72kg. Että eipähän se paino välttämättä huononna mahiksia. Mutta onnex pojan syntymän jälkeen paino tippunut 54kg.

Niinhän se on, että jokainen itse tietää, mitkä kilot itseä ahdistaa, ja jos on laihduttanut aikaisemmin terveyssyistä ylipainonsa pois, onko se sitten niin kauheaa ajatella myös sitä sitten kun mahdollinen vauva on jo syntynyt... Joku tuossa jo sanoikin, että on paljon helpompi liikkua ja olla, kun ylipaino on pois - varmasti totta varsinkin siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa liikkua itsekin, eipä olisi kiva ylipainoisena koettaa puuskuttaa perässä tai pahimmassa tapauksessa saada sydäri sen takia, kun ei jaksa oman lapsensa kanssa olla. Pahoittelen jos tämä nyt jotakuta loukkaa, ihan järkevää asiaahan tässä puidaan.

älä huoli, kun olet noin paljon saanut nyt pudotettua painoa, tiedät varmasti siis mikä on terveellinen ruokavalio ja elämäntavat...nämä kun säilytät siis odotusaikanasikin niin ei pitäisi tulla ongelmia. Odotusaikana ei tarvi alkaa syödä ylimääräistä yhtään, jos oireet nälättää ni voi syödä terveellisiä välipaljoja mä olin hedelmätiskin suurkuluttaja aikanani, omenoita, banaania, mandariinia jne meni kassikaupalla. Odotusaikana saa ja pitää liikkua myös, sitäkään ei tarvitse vähentää ellei ole poikkeusraskaus tai jokin riskilaji. Joten ei se lapsi automaattisesti niitä kiloja tuo, kyllä se tuo se mitä suuhusi laitat ja miten muuten elät.

Ite oon aika liikkuvainen (vuotta vajaa 30), söin odotusaikana silloin kun oli nälkä (aluksi oli syötävä väh.2 tunnin välein jotain). Liikuin samalla tavalla, kävin jumpassa 2xvko ja pitkiä kävelylenkkejä tein ihan viimosille kuukausille saakka, leikkasin ruohoa jne. Söin monivitamiinia (ei saa olla A-ta) ja mielestäni ainakin osaksi sen asiota oli että minulle ei missään vaiheessa tullut mitään himoja. Painoa kertyi odotusaikana 7 kiloa, josta 5 jäi laitokselle, 2 putosi ensimmäisten viikkojen aikana imettäen ja edelleen kävellen tehden lenkkejä vaunuilla.

On hyvin tervettä ajatella painoa ja lapsen hankintaa. Kun lapsi on syntynyt vääristyneet ruokatottumukset heijastuvat lapsen ruokatottumuksiin ja aiheuttavat ylipainoa. Ylipaino aiheuttaa diabeteksen ja verenpainetta. Tutkimusten mukaan lihavat naiset saavat vähemmän palkkaa ja syrjäytyvät työelämästä helpommin kuin normaalipainoset. Jätä sokeri ja valkea vija pois pysyvästi kaikissa muodoissa. Ne eivät ole tärkeitä aineita elimistölle. Painonvartijoiden ruokavaliossa on terve pohja. Itse sain kaikki ylikilot pois. Minulla on 3 lasta viimeisin 42 vuotiaana. Pullaat, makeiset ja sokerimehut ovat turhia ravintoaineita. Jugurttipurkissa on limsapullolisen verran sokeria. Keskiverto suomalinen nainen painaa 40 vuotiaana 20 kiloa ylipainoa. Liika perunan ja rasvakastikkeiden, ranskalaisteperunoiden ja kermaruokien syönti lihottaa. Tsemppiä terveellisen ruokatottumusten tiellä. Elämästä nauttii enemmöän ilman liikakiloja. On helpompaa liikkua, jaksaa ja nauttia itsestä peilin edessä sovituskopissa.

Hei
Olen juuri tällä viikolla saanut positiivisen testin, olemme yrittäneet 5 v ja olin jo menettänyt toivoni ja ruvennut juuri painonvartijoiden avulla laihduttamaan. Kiloja oli jo muutama lähtenyt ja nyt jatkan pisteiden laskemista edelleen vaikka raskaana olenkin. Eli TERVEELLISELLÄ ruokavaliolla ja sopivalla liikunnalla vauvakin kasvaa ja ylimääräisiä kiloja ei toivottavasti tule sallittua enempää. Minulla jo kaksi lasta entuudestaa ja olen tällä menetelmällä saanut kilot aina pois. Viimeisen lapseni kohdalla kiloja ei sitten +5 kiloa lähtöpainosta enempää tullutkaan ja lähtivät sitten pois kun kävelylenkkejä vaunujen kanssa ahkeraan harrastin.

Vauva tapaamisten ym pulla kutsut pitää osata ottaa rauhallisesti syöden eikä wiinereitä ahmien :-) jokainen päättää itse omasta kropastaan ja miten sitä hoitaa.

Raskaana oleminen on jo suuri luonnon ihme eli ei kannata pitkittää lihomisen pelossa raskaaksi tuloa. Hyvää jatkoa kaikille ja liikunnan iloa
- elämänsä kunnossa oleva 38v-

Viimeksi muokattu:
Olen jo hyvää vauhtia raskaana, jo viimeisellä kolmanneksella (rv.28+5 menossa) ja aloittaessani odottamaan syksyllä mittani olivat 170/62.. Mukana 2-3 sellaista kiloa, jotka oli tulleet kesän grillailuista jne. Hoikka olin kuitenkinsiis silloin ja itsestäänselvänä ja terveenä pidin huoltani siitä, etten turhia haluaisi raskauden aikana lihoa.. En todellakaan näe "turhaan" lihomiseen mitään syytä, sillä se ei ole eduksi kenellekään; ei minulle, eikä sikiölle. Neuvolassa olivat kanssani samaa mieltä.

Hoikille naisille painoa tuppaa kuulemma tulemaan herkemmin ja en ole todellakaan tässä mitenkään kituutellut. Suklaa ja makeat herkut ovat maistuneet paremmin kuin koskaan ennen (vaikka en minä nyt niitä niin kamalasti kuluta vieläkään, ennen vain noita meni minimaalisesti, niin siihen verrattuna määrä on kasvanut). Olen pyrkinyt syömään terveellisesti ja monipuolisesti, liikkumaan normaalisti (rajummat hommat karsien tietty, toistaiseksi liikkuminen onnistunut normaalisti) ja muutenkin pitämään huolta itsestäni. Painoa tullut tähän mennessä 6kg. Laskettuun aikaan vajaa 12 viikkoa, jossa olettaisin tulevan vielä jonkin 4-6kg lisää, mikäli siskooni tulen. Matkaa normaalipainoisesta lievästi ylipainoiseksi on bmi:n mukaan vielä 4kg.

Aikoinani kotoa poismuuton jälkeen lihoin 14kg, johon sitten havahduin. Onnistuin laihduttamaan nuo kilot (73kg->59kg) melkolailla vaivatta ja ennen raskautta viimeiset reilu neljä vuotta paino onkin pysynyt tuossa 59-62kg:n tienoilla tekemättä mitään erityistä. Tiedän kuitenkin, että iän karttuessa painonpudottaminen ei todellakaan helpotu ja ihan vain senkin takia en halua käyttää raskautta tekosyynä antaa itseni paisua aivan turhaan.

Yhteistyössä