Raskaus ja kamalat vatsa kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mulla on viikkoja vasta 7 ja viikon ajan ollut hirveitä kipuja vatsassa, lähinnä alavatsalla. Myös rinnoissa tuntuu satunnaisesti kovia kipuja (etenkin vasemmassa). Edellisissä (2) raskauksissa ei ole mitään tälläistä ollut.

Onko syytä huolestua vai onko tämä "normaalia" raskauteen liittyvää vaivaa?
Mitään verisiä vuotoja ei ole ollut. Valkovuotoa senkin edestä tulee.

Mulla oli kanssa kovia menkkamaisia vatsakipuja vko 4-7, otin niihin särkylääkettä kerran pari päivässä, kun muuten ei olis voinut muuta kuin maata kaksin kerroin. Ton vkon 7 jälkeen alkoikin sitten pahoinvointi.. Tällä hetkellä menossa rv 31 ja kaikki ollut tähän asti normaalisti ultrissa yms.

Mutta jos sua huolestuttaa kovasti, niin soitto neuvolaan vaan..

Lisäyksenä edelliseen, että mulla siis mahakivut ei ollu mitenkään jatkuvia, vaan tuli muutaman kerran päivässä, esim. yöllä heräsin kipuun. Oon ymmärtänyt, että jos mahakipu on toispuoleista ja todella kovaa, niin sitten vois olla kohdunulkoisen raskaudenriski.

Kiitos vastauksista. Vatsakivu tosiaan on lähinnä toispuoleista, kipu on lähestulkoon jatkuvaa ja ajoittain todella kovaa, niin että kaksinkerroin joutuu olemaan.

Raskaustestin kun tein niin kontrolliviiva oli erittäin hailakka, mutta testi viiva taas erittäin tumma. En tiedä voiko tämä liittyä millään tavalla siihen jos olisi kohdunulkoinen.

Täytyy soitella neuvolaan.

Minulla oli kohdunulkopuolinen joka tuntui toispuoleisena kipuna kahdessa eri kohdassa, mutta ei jatkuvasti vaan kohtauksiana. Alkoi viikoilla 6-7, viikolla 8 meni kesken. Nyt on toinen raskaus menossa samoilla viikoilla ja nyt ei ole samanlaisia kipuja ollut. Kannattaa käydä neuvolassa jotta voivat tarkastaa onko alkio oikeassa paikassa.

Yhteistyössä