raskaus ja ihottuma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv31
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv31

Vieras
Tiedustelen näin iltani iloksi, jos jollakin olisi kokemusta asiasta. Oon tässä parin päivän aikana huomannut vatsan iholla punertavaa ihottumaa, jokseenkin urtikarian tapaista, isoimmat läikät läpimitaltaan noin puoli senttiä. Nyt on meneillään rv 31.

Oon rasvannut ihoa lähes koko raskauden ajan vauvaöljyllä, eikä mitään uutta ainetta ole ollut käytössä. Pyykinpesuaine ei ole myöskään muuttunut. Iho kutisee joskus iltaisin, mutta hyvin vähän. Muualta ihoa ei kutita, eikä muuten ole mitään erityistä, nukkunut e kyllä ole moneen yöhön.

Onko muilla kokemusta, kyse lienee ihan harmittomasta asiasta.

Minulla nyt on ihottumaa aina, olinpa raskaana tai en, mutta sen vaan sanon että jos atooppiseen ihooni erehtyisin vauvaöljyä laittamaan, olisin tikattu täyteen pieniä punaisia kutisevia näpyylöitä. Kerran olen sen virheen tehnyt. Lääkäri sitten kertoi ettei iho hengitä tarpeeksi öljyn alta.

Joillekkin öljy sopii todella hyvin, mulle ei.

Juu minulla oli samaa loppuraskaudessa. Sitä oli vatsan seudulla ja pakaroissa sekä reisissä. Kutitti välillä ihan pirusti. Rasvasin vain hulluna ja lopulta lähti. Neuvolassa eivät osanneet sanoa mikä on ja kävin varuilta verikokokeissa ettei ole vain mitään vakavaa.

Mä oon kutissut koko raskauden ja oikeastaan joka raskaudessa olen kärsinyt kutinasta. Nyt syön allergialääkkeitä raskauden loppuun asti, jotten ihan raapisi itseäni verille.

Yhteistyössä