Raskaus ja ientulehdus(ko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Onko muilla vuotanu ikenet raskausaikana?

Mulla alkoi tänään rv16 ja tätä on jatkunut jo useamman viikon. Pesen kuitenkin hampaat säännöllisesti jne.. Mutta ikenet vuotaa useasta kohtaa tosi helposti, esim haukatessa jotain.. Hampaita pestessä tulee aina verta jne..

Muilla ollut vastaavaa? Mä muistelin et mulla ois ollut sama ongelma edellisen raskauden aikanakin.. Mistäköhän se johtuu ja saako sitä hillittyä jollain?

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut verenvuotoa. Nyt tässä viimeisessä erittäin kovaa, ikenet aivat turvoksissa ja en voinut enää harjata hampaita lopuksi. Purskuttele Corsodylia, sitä saa liuoksena apteekista ja geelinä harjaukseen. Hammaslääkärissä kävin ja sanoi että johtuu raskaushormoneista, toisilla vaan tämä vaiva, mulla ollu yleensä. Kun olin synnyttänyt ja oli kulunut 3 vkoa siitä. Vuoto lakkas ja ikenet hyvässä kunnossa kun kävin lääkärissä. Raskausajan vaiva. :hug:

No kiva kuulla etten sentään ole ainut. Tosi inhottavaa vaan kun veren maku suussa :$ Ja usein joutuu miettii et uskaltaako hymyillä kenellekään. Koulussa ystävä sanoi kerran:-Hyi sul on ikenet veressä!

Veren määrä kasvaa odotusaikana elimistössä ja mulla oli lisäksi vaivana suonikohjut, tässä kolmannessa oli tosi kipeitä, mutta ei niihinkään oikein mitään kummempaa apua, kunnon tukisukat hommasin ja niillä selvisin odotusajan. Vauva on pian 3,5 kk, niin se aika menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Onko muilla vuotanu ikenet raskausaikana?

Mulla alkoi tänään rv16 ja tätä on jatkunut jo useamman viikon. Pesen kuitenkin hampaat säännöllisesti jne.. Mutta ikenet vuotaa useasta kohtaa tosi helposti, esim haukatessa jotain.. Hampaita pestessä tulee aina verta jne..

Muilla ollut vastaavaa? Mä muistelin et mulla ois ollut sama ongelma edellisen raskauden aikanakin.. Mistäköhän se johtuu ja saako sitä hillittyä jollain?

Apteekissa on tuohon vaivaan oma hammastahna, en vaan nyt muista nimeä.

Yhteistyössä