Raskaus ja hitsaaminen,jelp?

Hei nyt olen joutunut todella kiperään tilanteeseen koska olen naishitsaaja ammatiltani ja nyt selvisi että olen raskaana ja kyselen onko kellään enempää tietoa voiko raskausajalla hitsata vaikka olisi raitisilmamaski.Vaarallisia huuruja hitsaamisesta tulee mutta mistään en saa varmaa tietoa siitä että voinko hitsata,en edes neuvolasta ja olen soitellut ainakin 10 eri paikkaan tämän asian tiimoilta ja vastaus on aina että en tiedä... Oma työterveyslääkärini tulee 1.8 töihin lomalta joten asia selviää viimeistään sitten mutta viikko olisi töitä vielä siihen...
 
Asia on varmaan jo sinulle selvinnyt, mutta vastaanpa nyt tähän kuitenkin kun työterveydessä olen. Työterveyshoitajan olisi pitänyt sanoa tämä sinulle ja/tai työnantajasi heti kun olet työt aloittanut. Työpaikkasi toimintasuunnitelmassa pitäisi olla maininta, että raskautta suunnitteleville naishitsaajille tulee kertoa hitsauksen aiheuttamista vaaroista ja että hitsausta ei tulisi tehdä raskaana ollessa. Eli naishitsaajat eivät saa jatkaa työssään, juuri noiden huurujen aiheuttamien riskien/vaarojen vuoksi. Toivottavasti pääsit sijoittumaan johonkin muuhun työhön raskauden ajaksi ja kaikki sujuu hyvin! :)
 

Yhteistyössä