Raskaus ja hammastahna

Tiedän että menee ylihysterinoinnin puolelle, mutta ahdistaa nyt tosi paljon. Olen ollut hirveän varovainen kaikkien syömisten ja juomisten suhteen, ettei syö mitään vahingossakaan vaarallista. Nyt sitten satuin lukemaan hammastahnatuubin tuoteselosteen ja sakariiniahan siinä oli, kuten suurimmassa osassa hammastahnoista Tämähän lukeutui välitettäväksi aineeksi. Nyt on kamala olo kun tuntuu että olen tietämättäni myrkyttänyt vauvaa. Kävin ostamassa uuden sakariinittoman. Tiedän että hammastahnaa ei syödä ja siitä imeytyvät aineet ovat vähäisiä, mutta silti pelottaa. Oletteko te raskausaikana vaihtaneet hammastahna tai kiinnittäneet asiaan huomiota? Kertokaa mulle että murehdin turhasta.
 
vierailija
Ole ihan huoleti! Kyllä siitä laajemmin varoiteltaisi, jos olisi merkityksellistä. Ihmiset kuluttaa raskausaikanaan (osa jopa tietoisesti) niin paljon pahempia myrkkyjä, kuin hammastahna. Hammastahnaahan ei juuri niele, niin kuin sanoit. Jos huolettaa, niin hyvä kun vaihdoit tahnan. Voithan vielä kysyä neuvolasta kantaa, osaavat varmasti rauhoittaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tsilla
Juuri niin kuin itse sanoit: ylihysterisoit turhasta. :) se on toki ymmärrettävää, itekin vedin raskausaikana hirveet itkustressuahdistukset, kun söin vahingossa meetvurstileivän ja vasta jälkikäteen tajusin sen olevan kiellettyjen listalla. Nyt lähinnä naurattaa. :D Sakkariininhan on todettu aiheuttavan vaurioita SUURISSA MÄÄRISSÄ NAUTITTUNA. Eli se hammastahna on varmasti aivan vaaratonta, mutta älä jatkuvasti käytä mitään makeutusainetabletteja tai jauheita.
 
  • Tykkää
Reactions: Tsilla
Ymmärrän sua ap. Itse stressasin raskausaikana Parodontaxista niin paljon, että harjasin hampaat mieluummin jopa alle 3-vuotiaiden tahnalla joitakin kertoja, kun en ollut muistanut ostaa normaalia tahnaa ja kaapissa oli vain Parodontaxia (yrttejä sisältävä hammastahna). Kyllä se oma mielenrauha on kuitenkin tosi tärkeä raskausaikana, vaikka sen ylläpitäminen joskus teettää kummallisiakin asioita. Ja ai kauhea, kun söin vahingossa kesähelteillä croissantia, jossa oli vuohenjuustoa tai valkohomejuustoa vaikka kahvilan myyjä oli puhunut goudasta. Kyllä siinä itku tirahti jos toinenkin. Mitään ei tullut kuitenkaan.
 

Yhteistyössä