RASKAUS JA ALLERGIALÄÄKKEET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Oletteko joutuneet raskauden aikana syömään allergialääkettä? Saako apteekista jotain raskaana olevalle sopivaa lääkettä vai pitääkö käydä lääkärin kautta?

Mun tuttu on synnytyslääkäri ja hänen "luvallaan" otin puolikkaan zyrtecin aina silloin kun oli pakko. Kysyin tk:kin mutta siellä ne vain jaami asiaa viikkokaupalla joten lopulta kysyin tuolta tutulta. Ilmeisesti sain hyvää siedätyshoitoa raskauden aikana koska tänä keväänä/kesänä oon ottanu allergialääkkeen vain pari kertaa. Tai sitten imetys jotenkin suojaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Mun tuttu on synnytyslääkäri ja hänen "luvallaan" otin puolikkaan zyrtecin aina silloin kun oli pakko. Kysyin tk:kin mutta siellä ne vain jaami asiaa viikkokaupalla joten lopulta kysyin tuolta tutulta. Ilmeisesti sain hyvää siedätyshoitoa raskauden aikana koska tänä keväänä/kesänä oon ottanu allergialääkkeen vain pari kertaa. Tai sitten imetys jotenkin suojaa. =)

Multa kiellettiin toi zyrtex totaalisesti. Benadryliä kaski ottaa.

Mulle antoi luvan sitä setiritsiiniä ottaa jos oikein pahaks menee. Kun mulle voi oikeesti mennä niin tukkoon et ei saa henkeä. Joskus oon ottanut. Sano et pienempi paha kun se ettei vauvakaan saa happea.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:

Multa kiellettiin toi zyrtex totaalisesti. Benadryliä kaski ottaa.

Miksi kiellettiin? Mulle sanottiin et se on turvallisin koska sen käytöstä raskausaikana on eniten kokemusta.

Mulle sanottiin et noi missä on sitä setiritziniä on turvallisimpia, ja riski aika mitätön niistä saada mitään vahinkoa. Mutta eihän niitä suositella kuitenkaan, mitään lääkkeitä. Mutta siis minä sain luvan käyttää just noita missä sitä on.

Yhteistyössä