Raskaus ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina84"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina84"

Vieras
Paljonko mielestänne raskaana oleva voi maistaa alkoholijuomaa esimerkiksi jouluna tai hääjuhlissa? Tiedän, että monen vastaus on nollatoleranssi (joka on omastakin mielestäni ihan hyvä linja), mutta en kysy nyt sitä, vaan niiden mielipiteitä, joiden mielestä voi maistaa esimerkiksi puolison lasista kulauksen viiniä.

a) pienen kulauksen esimerkiksi puolison lasista (sen verran että saa maun kielelle)
b) muutaman pienen kulauksen, sanotaanko alle 4cl yhteensä
c) pienen lasillisen max 12 cl
d) ison lasillisen max 24 cl
e) enemmän

P.S. En tosiaan kaipaa mitään rageamista siitä, että jo alkoholin haistaminen raskaana olessa on murha, vaan mielipiteitä nimenomaan niiltä, jotka eivät ole sitä mieltä. Itse olen aiemmissa raskauksissa maistanut miehen lasista pienen kulauksen ja noudatan varmaan samaa linjaa nytkin, tosin haluaisin kyllä että minulle voitaisiin kaataa omaan lasiin liraus (noin 2-4 cl), mutta en tätä viitsi lähinnä yleisen paheksunnan vuoksi pyytää.

ja tarkoitan siis kysymyksessä nimenomaan viiniä, lähinnä kuohuvaa tervetuliaismaljaa esimerkiksi häissä tai punaviiniä ruuan kanssa esimerkiksi joulupöydässä.

Mä oon ottanut viiniä vähän lasin pohjalle eli varmaan ton n. 4cl. Senkin nauttinut yleensä ruuan kanssa. Näitä tilanteita on ollut max. kerran kuussa. Mun kaveripiirissä muutkin on uskaltaneet näin tehdä. Jos joukossa on ollut paheksuvia sukulaisia, niin oon ihan suosiolla juonut pommaccia.

Yhteistyössä