Raskaus,hiivalääkitys ja v.punainen vuoto..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jennyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jennyli

Aktiivinen jäsen
26.07.2006
2 563
0
36
Ajattelin kysellä löytyykö täältä ketään kuka olis joutunu raskauden aikana käyttään hiivalääkettä (Canesten )?!
Onko teillä tullut tästä lääkkeestä v.punaista pientä vuotoa?!!? :attn:

Mulla olis nyt alkuraskuas meneillään ja muutaman päivän hiivaoireiden jälkeen oli pakko laittaa Canesten puikko eilen.
Nyt sitten huomasin että pyyhittäessä tuli hieman v.punaista vuotoa :o
Ja pelko on suuri meneekö tämäkin raskaus kesken (km 1/09).
Välillä on menkkamaista kipuilua eilen ja nyt :ashamed:
Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti ja että tämä johtuisi tästä hiivalääkkeestä

Alkuperäinen kirjoittaja o-ou:
Mulle sanottiin lääkärissä että ei sais ensimmäisellä kolmanneksella käyttää hiivalääkettä lainkaan. Kysyitkö sä apteekista tai lääkätistä ohjetta?

Ja mulle sanottiin että jos on hiivatulehdus noilla viikoilla niin se pitää hoitaa pois.Pienempi paha se lääke kuin tulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja nibotus:
En enää käyttäisi Canestenia, osalla saattaa alkaa kohdunsuulla tapahtumaan sen takia. Itselläni ennenaikainen synnytys tod näk sen takia. Toivotaan parasta.

Höpönlöpö.
Tulehdus se voi jotain jo aiheuttaa siellä kohdunsuulla.Ja aiheuttaa supistuksia,jotka sitten voivat johtaa ennen aikaiseen synnytykseen.
Toivottavasti on vain jotain harmitonta vuotoa.Limakalvot herklillä..

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/847948.shtml

.6 Raskaus ja imetys

Raskaus

Ei tunnettuja riskejä.

Kliiniset tutkimukset eivät anna viitteitä siitä, että haitallisia vaikutuksia äidille tai lapselle olisi odotettavissa, jos klotrimatsolia käytetään raskauden aikana. Canestenia voidaan käyttää raskauden aikana. Oikean diagnoosin varmistumiseksi, tulisi Canesten-hoito aloittaa raskauden aikana vain lääkärin ohjeen mukaan.

Raskauden aikana ei tulisi käyttää asetinta.

Imetys

Paikallishoidon aikana klotrimatsolia imeytyy verenkiertoon erittäin vähän. Klotrimatsolin erittyminen äidinmaitoon on mitätöntä, joten Canestenia voidaan käyttää imetyksen aikana.

Kiitos vastauksistanne :flower:

Minä tein omavaltaisen päätöksen ja luotin apteekkariin tuon Canestenin suhteen :/
En vaan viitsinyt lähteä päivystykseen jonottamaan moneksi tunniksi pelkän hiivaoireeen takia :$
Noh,nyt on tehty mikä tehty ja kädet ristissä täällä ollaan!

Vuoto ei ainakaan ole lisääntynyt ja lähinnä se on ollut v.punainen lääkekasa nyt :x :whistle:
Haluan siis uskoo että tää olis vaan tuosta lääkkeestä johtuvaa ja kaikki olis hyvin :heart:
Sen tiedän että hiiva tulee hoitaa pois myös raskauden ensimmäiselläkin kolmanneksella...kuka sitä kutinaa ja kirvelyä montaa viikkoa kestäis?! :whistle:

Yhteistyössä