Minulla nousi yhdeksän ensimmäisen viikon aikana paino 2 kiloa, jolloin terveydenhoitaja sanoi, että sen mukaan painoni nousee raskauden aikana noin 14 kiloa. Pikkuisen siitä säikähdin ja aloin pitämään vähän huolta syömisistäni. Sain sitten pidettyä painoni kurissa, jopa niin hyvin, että raskausviikolla 14 ollut neuvolassa paino oli pysynyt samana.
Nyt olen raskausviikolla 18 ja painoa on varmasti tullutkin ainakin se kaksi kiloa taas, kun en ole jaksanut niin painostaa ruokaan, koska en jaksa töiden jälkeen alkaa kokkailemaan, vaan olen osanut ruokia, jotka saa nopeasti lämmitettyä. Onneksi mieheni on taas ensi viikolla kotona ja jos hän jaksaisi sitten tehdä oikeaa ruokaa, kun on kerta lomalla. Kuljen sentään osan työmatkoista pyörällä, joten jollain tavalla saan pidettyä ehkä painoni kurissa. Ensi viikolla on taas neuvola ja pikkuisen hirvittää paljonko paino on nyt noussut, vaikkakin nyt se on jo ihan normaalia. Mutta tosiaan alkuraskaudessa paino voi ihan hyvin noussakin, itselläni ainakin paljon vaikutti se, että huonon olon takia söi sellaisia ruokia mitkä maistuivat, enkä miettinyt onko ne nyt niin terveellisiä ja nouseeko niiden takia paino.