raskaus alkanut, soittaiskohan neuvolaan vai lääkärille :)

• Viestiketjun aloittaja raskas
  • Ensimmäinen viesti
raskas
Tein muutama päivä sitten positiivisen raskaustestin. En ole vielä ottanut yhteyttä neuvolaan, mutta en kyllä lääkäriinkään. Pitäisköhän huomenna soittaa päivystykseen ja kertoa että saatan olla raskaana ;)

"Jos raskaustesti antaa positiivisen tuloksen, kannattaa heti ottaa yhteys lääkäriin ja mennä tutkittavaksi."
Raskauden ensioireet | Raskausoireet: pahoinvointi, vsymys, pnsrky

Mieli kyllä tekisi, kun pelottaa kaikki ku-raskauden mahdollisuudet ym. Mutta muuten mua vaan hymyilytti tuo "heti yhteys lääkäriin...". :)

No ei sillä ihan niin kiire ole. :D Lähipäivinä voit soittaa vaikka neuvolaan, niin sieltä sitten opastavat. :) Päivystysasia tuollainen ei ole. Eri asia sitten, jos ku:n epäily on voimakkaiden kipujen, tuhruttelun ja hartiapistoksen vuoksi. Silloin on kiire. Onnittelut plussasta ja onnellista odotusta! :flower:

a.p.
Kiitos onnitteluista :)
Ja juu, en mä kyllä oikeasti mihinkään kiirehdi soittamaan - ekasta raskaudesta taisin soittaa neuvolaan hyvinkin pian testin jälkeen, mutta nyt nimenomaan nauratti tuo, että pitäisi ottaa heti yhteys lääkäriin.

Mitä ku-raskauteen tulee, niin yritän olla luomatta itselleni "mitä jos" -skenaarioita, mutta kyseinen vaihtoehto mietityttää ehkä eniten siksi, miten vaarallinen se VOI olla. Ei mulla nyt ole kipuja, mutta pari päivää sitten vatsan jomotuksen lisäksi alkoi vasemmalla ihmeellinen päänsärky, ja sitten muka jonkin aikaa hartiaakin särki samalta puolelta - juuri siltä puolelta, mistä tiedän munasolun irronneen ovulaatiossa. En mä oikeasti ole hermoheikko! :D Olis vaan kiva jos kuitenkin heti positiivisen tuloksen jälkeen olis ultra, jolla katottais onko alkio kohdussa, eikä tarttis miettiä siihen asti, että alkais vakavat oireet... No, ehkä ne osaa neuvolaan soitettaessa rauhoitella tällasta epäensikertalaistakin :D

a.p.
Mee oman mielenrauhan vuoksi ultraan yksityiselle rv7-8 :) Kummasti helpottaa jos/kun näkee alkion oikeassa paikassa ja sykkeen.
Pahoin pelkään, että tähän tulen kyllä päätymään itsekin :) Sais vaan olla vähän edullisempaa lystiä! Onko toi rv7 aikaisin, milloin voi/kannattaa mennä? Tiedän suunnilleen hedelmöitysajankohdan, ja sen mukaan laskettuna nyt olisi n. 4+4. Toisaalta, eiköhän se ajan saaminen joka tapauksessa mene sinne parin viikon päähän.

Yhteistyössä